Przejdź do menu nawigacji Przejdź do treści aktualnej strony
udogodnienia dla niedowidzących Rozmiar tekstu: Kontrast:  
Artboard 32 Artboard 5 Artboard 19

Czy polski biznes jest świadomy korzyści płynących z „Unified Communications”?

Rozwiązania ujednolicające komunikację w firmach (tzw. „Unified Communications”) to najogólniej zestaw powiązanych ze sobą narzędzi służących komunikacji, bazujących na telefonii IP. Możliwość maksymalnego wykorzystywania posiadanych zasobów i dostępnych technologii teleinformatycznych, a także wzrost zadowolenia klientów i kontrahentów to najważniejsze elementy wynikające z zastosowania takich rozwiązań. Ten rynek bardzo szybko rośnie już teraz, na co wskazuje raport In-Stat and Wainhouse Research. Wynika z niego, że obroty na rynku Unified Communications w 2007 r. wyniosły 26,5 mld USD, natomiast w 2012 r. mają sięgnąć nawet 50 mld USD. Ujednolicona komunikacja to wyzwanie dla niemal każdej organizacji, jednak szczególnego znaczenia nabiera przede wszystkim w przypadku podmiotów rozproszonych (wiele oddziałów firmy, pracownicy zdalni, itp.).

 

Unified Communications to domena przede wszystkim korporacji i firm w gospodarkach wysoko rozwiniętych, ale rozwiązania te pojawiają się też i w Polsce. O ile polskie firmy coraz częściej sięgają po telefonię internetową ograniczającą koszty telekomunikacyjne, o tyle rzadko zwracają się ku ujednoliconej komunikacji. A wielka szkoda, bo wiele aplikacji można tą drogą zintegrować ze sobą i dzięki temu usprawnić ich funkcjonowanie, poszerzając jednocześnie o nowe możliwości i nieznane dotychczas formy komunikowania się pracowników. Tych rozwiązań składających się na „Unified Communications” jest naprawdę sporo i nie są przeznaczone wyłącznie dla dużych korporacji, bo korzystać z nich mogą także małe firmy na zasadach outsourcingu. Polski mały i średni biznes kupuje coraz więcej sprzętu i usług opartych o komunikację IP, ale czy wie o tym, że telefonia IP to nie tylko tanie rozmowy i ewentualnie wirtualny faks?

 

Mając na uwadze powyższe fakty zamierzamy zastanowić się, czy polskie firmy są świadome korzyści płynących z „Unified Communications”. Na naszym blogu chcemy prezentować różnorakie opinie: zarówno nas – twórców platformy FreecoNet, jak i przedstawicieli środowisk eksperckich. Was – czytelników Bloga FreecoNet – zachęcamy do lektury pojawiających się w tym miejscu wpisów, a także dzielenia się opiniami w komentarzach lub przysyłania pogłębionych przemyśleń na adres: info@freeconet.pl.


Zamknij [X]