Przyzwyczajeni do licytowania się operatorów VoIP na coraz niższe ceny za połączenia, wielu użytkowników nie zauważyło, że rynek telefonii internetowej zaczął zmierzać w innym kierunku. Środek ciężkości przesunął się w stronę usług dodanych, które coraz częściej stają się orężem usługodawców VoIP w walce o klientów. Zmiany te są odpowiedzią na oczekiwania rynku, a przede wszystkim klientów biznesowych. Dzięki pojawiającym się nowym rozwiązaniom, firmy mogą bowiem usprawnić działanie swoich kanałów komunikacji z otoczeniem i stać się naprawdę otwartymi na świat zewnętrzny.
Najciekawsze z nowo powstających usług dodanych postanowiliśmy na tym blogu dokładnie omawiać, zaczynając od nas samych, a spojrzenie to będzie jak najbardziej subiektywne;) Niedawno we FreecoNet wprowadziliśmy unikatowy w skali światowej zestaw usług dodanych, zbudowanych m.in. w oparciu o technologię syntezy mowy. Są to rozwiązania ciągle rozwijane i przeznaczone zarówno dla użytkowników biznesowych, jak i indywidualnych. To właśnie dzięki tego typu rozwiązaniom, każda firma bądź instytucja, duża i mała, może zwiększyć efektywność działania w sposób, który do niedawna był zarezerwowany jedynie dla największych korporacji.
Zacznijmy od momentu, kiedy ktoś dzwoni do firmy. Jeśli ma ona FreecoNet, to dzwoniącego może powitać rozbudowany IVR – system automatycznej informacji głosowej. Pozwala on na stworzenie systemu powitań i przekierowań połączeń, a także innych komunikatów udzielanych telefonicznie. Takie komunikaty we FreecoNet można stworzyć w łatwy i szybki sposób – w panelu użytkownika dostępnym przez przeglądarkę WWW. System IVR może mieć dowolną ilość poziomów menu. Dodatkowo nie trzeba angażować lektora do nagrania komunikatów – wystarczy tylko wpisać tekst, który zostanie odczytany przez syntezator mowy. Usługa jest oferowana w modelu ASP, co oznacza, że firmy wdrażające ją nie muszą inwestować w kosztowne centrale telefoniczne (od 5 tys. zł). Profesjonalny system powitań i przekierowań połączeń mogą mieć za kwotę kilkunastu złotych miesięcznego abonamentu.
Oprócz IVR, FreecoNet stworzył też kilka innych usług dodanych dla klienta biznesowego, wpisujących się w nowy trend – firmy zawsze dostępnej dla partnerów i klientów. Taką usługą jest CallCenter, dzięki której klienci firmy mogą liczyć na to, że ich telefon zawsze ktoś odbierze. Usługa CallCenter daje możliwość tworzenia kolejek abonentów oczekujących na połączenie. To oznacza, że dzwoniący klient jest niezauważalnie przełączany pomiędzy konsultantami aż do momentu, kiedy jego połączenie będzie mogło być obsłużone.
Innym przydatnym rozwiązaniem od FreecoNet może być usługa „Aplikacja”. Pozwala ona firmom czy instytucjom na stworzenie dla swoich klientów kolejnego kanału dostępu do własnej bazy danych, przy wykorzystaniu linii telefonicznej i technologii syntezy mowy. Polega to na tym, że klient, wywołując z klawiatury telefonu określoną komendę, zyskuje dostęp do danych, które są mu przekazywane głosowo, z użyciem syntezatora mowy. „Aplikację” można zastosować w sklepach internetowych (sprawdzanie statusu zamówienia), dziekanatach (informacja o wynikach egzaminu) czy np. wodociągach (podawanie stanu licznika z klawiatury telefonu). Ograniczeniem jest jedynie wyobraźnia. Na potrzeby tej usługi chcemy stworzyć społeczność Programistów – będą oni wykonywać usługi integracji baz danych z Aplikacją dla naszych użytkowników biznesowych.
Nowe rozwiązania pozwalają firmom być bardziej otwartymi, dostępnymi dla świata zewnętrznego, a przykładem na to są choćby nowe usługi FreecoNet. Tych usług będzie przybywać, bo dla klientów biznesowych i nie tylko, połączenia za darmo czy po groszowych stawkach to powoli za mało. Te najciekawsze nowe funkcjonalności – nie tylko we FreecoNet – obiecujemy pokazywać na naszym na blogu. Zachęcamy jednocześnie do oceny prezentowanych rozwiązań i dzielenia się pomysłami na kolejne nowe usługi.