Przejdź do menu nawigacji Przejdź do treści aktualnej strony
udogodnienia dla niedowidzących Rozmiar tekstu: Kontrast:  
Artboard 32 Artboard 5 Artboard 19

Telefon stacjonarny na WiFi, zarządzany przez panel WWW, czyli 6 powodów, dla których telefony stacjonarne mają się świetnie (dzięki VoIP).

Telefony stacjonarne mają się naprawdę dobrze. Pod warunkiem, że są to telefony SIP, czyli obsługujące telefonię VoIP. Mają wielu zwolenników i to pomimo dynamicznego rozwoju rynku softphonów i smartfonów z aplikacjami do dzwonienia.

Telefonia VoIP wypiera analogową telefonię stacjonarną, co widać szczególnie w firmach. W domach coraz częściej odnajduje się na aplikacjach na smartfony i tablety, od zawsze chętnie jest wykorzystywana na komputerach stacjonarnych. Nadal jednak jest duża grupa użytkowników, którzy lubią mieć w dłoni wygodną słuchawkę. Telefony IP wykorzystywane w domach, a te kupowane przez firmy to jednak dwa odrębne światy – chociaż wiele funkcji profesjonalnego, biurowego sprzętu dostępnych jest także na prostszych urządzeniach.
Generalnie, telefony stacjonarne IP to mocny segment rynku urządzeń dla telekomunikacji i jest ku temu kilka dobrych powodów.

Nowości w sklepie FCN w 2019 roku!

Uwaga – ten artykuł ma charakter archiwalny, ale jest nadal aktualny. Jeżeli wejdziecie do naszego sklepu to przekonacie się, że możliwości telefonów VoIP są jeszcze więcej (to w końcu ponad 3 lata od publikacji). Co tam mamy?

  • Telefony IP z systemem Android;
  • Bezprzewodowe telefony konferencyjne;
  • Telefony bezprzewodowe na 8 stanowisk!
  • … i wiele więcej!

Przeczytaj nowsze porównanie w artykule:

Porównanie i recenzja: sprzęt VoIP w sklepie FCN 2019 »

Bardzo łatwo jest zarządzać dużą grupą telefonów IP

Telefonami IP jest bardzo łatwo zarządzać z poziomu centrali telefonicznej IP-PBX. Jest to tak proste, jak konfiguracja domowego routera i najczęściej robi się to przez przeglądarkę internetową. Dobrze to widać na przykładzie naszego panelu FCN (który faktycznie jest interfejsem wirtualnej centrali telefonicznej VoIP), gdzie mamy wgląd w listę użytkowników, przypisanych im numerów telefonów, czy wygenerowanych przez nich kosztów rozmów. Łatwe zarządzanie flotą telefonów jest istotne, jeżeli mamy więcej pracowników i chcemy mieć możliwość konfigurowania im skrzynek kontaktowych, książek adresowych czy poczty głosowej z poziomu naszego konta firmowego.

Przez panel WWW można zarządzać także pojedynczym telefonem

Duży, kolorowy wyświetlacz nie jest potrzebny aby wygodnie skonfigurować telefon. Wystarczy komputer i przeglądarka internetowa. Profesjonalne urządzenia biurowe można konfigurować podobnie jak domowy router. Tą drogą można dodać kontakty do książki adresowej (albo pobrać je automatycznie z centrali lub nawet pliku), ustawić przekierowania czy pocztę głosową. Nawet proste „słuchawki” mogą mieć tę funkcję. Dzięki temu oszczędzamy sobie mordęgi nawigowania z pomocą przycisków funkcyjnych po niewielkim ekranie telefonu.

Mogą być bezprzewodowe

DECT to system telefonicznej łączności bezprzewodowej. Pozwala stacjom ruchomym (czyli telefonom) łączyć się ze stacjami bazowymi, które z kolei są przyłączone do sieci internetowej. Przykładem urządzeń bazujących na tym rozwiązaniu są modemy-routery Fritz!Box i aparaty telefoniczne Fritz!Fon. Fritz!Box jest dostępny w różnych wersjach – także ADSL Annex A, a zatem doskonale nadaje się do popularnej u nas Neostrady i właściwie dowolnej sieci osiedlowej. Posiada on wbudowaną stację DECT, dzięki której można do niego przyłączyć nawet 6 aparatów telefonicznych. Dzięki DECT możemy zainstalować aparat telefoniczny gdziekolwiek chcemy. Nie jesteśmy uwiązani dostępnością kabla Ethernet.

Przeważnie mają wiele bardzo przydatnych w biurze funkcji

Tryb konferencyjny, przełączanie rozmówcy, obsługa więcej niż jednej linii, zawieszanie połączenia, odbieranie krótkich powiadomień tekstowych, rozbudowane książki adresowe, pobieranie kontaktów z serwera… te funkcje bywają naprawdę przydatne w biurze, jeżeli myślimy na poważnie o telekomunikacji – zbudowanej tak, aby minimalizować porzucone połączenia ze strony klientów czy czas oczekiwania na rozmowę (ale to osobny temat).

…a także wiele dodatkowych

Radio, możliwość sprawdzania poczty elektronicznej, odbieranie wiadomości tekstowych, proste gry – to może rzadziej wykorzystywane funkcje, ale także przydatne. Albo po prostu umilające czas. Kto z nas ma jeszcze w domu samodzielnie funkcjonujące radio?

Też mogą mieć kolorowe wyświetlacze i pozwalać na rozmowy wideo

Telefon stacjonarny może też być wyposażony w 7 calowy, kolorowy wyświetlacz służący do wideokonferencji. Są to drogie urządzenia, ale jest to wydatek uzasadniony, gdyż oferują nieporównywalną z przeciętnym desktopem jakość i stabilność połączeń. Jako urządzenia o ograniczonej funkcjonalności, nie bywają zbędnie obciążone przez programy antywirusowe czy inne, działające w tle aplikacje.

Jakie mamy na polskim rynku marki telefonów stacjonarnych SIP?

Na naszym rynku można kupić urządzenia bardzo wielu producentów, ale najpowszechniej spotykane w firmach to: Yealink, Gigaset, Cisco, Polycom, Panasonic. Ciekawą ofertę ma AVM, szczególnie dla użytkowników domowych. Flagowy produkt AVM Fritz!Box to aktualnie jedno z niewielu urządzeń na polskim rynku, które ma wbudowaną stację DECT i jest w cenie przystępnej nawet dla użytkownika domowego .

Podczas budowy telekomunikacji w swojej firmie na pewno będziecie zastanawiać się – pracować na programach komputerowych, czy z fizycznymi telefonami IP? Jak widać – te drugie mają wiele plusów i mogą doskonale sprawdzić się jako uzupełnienie floty telefonów komórkowych.

Teraz sprawdź porównanie telefonów z naszego sklepu! »


Zamknij [X]