Telefon bezprzewodowy czy przewodowy? Co nam da droższy model? Czy księgowa, grafik i recepcjonistka potrzebują takiego samego urządzenia do dzwonienia? Na te pytania odpowie nasze porównanie.
Nowości w sklepie FCN w 2019 roku!
Uwaga – ten artykuł ma charakter archiwalny, a w naszym sklepie pojawiło się od tego czasu wiele nowości!
- Telefony IP z systemem Android;
- Bezprzewodowe telefony konferencyjne;
- Telefony bezprzewodowe na 8 stanowisk!
- … i wiele więcej!
Przeczytaj nowsze porównanie w artykule:
Porównanie i recenzja: sprzęt VoIP w sklepie FCN 2019 »
Porównanie archiwalne
Jeżeli interesuje ciebie porównanie archiwalne (wybrane produkty są nadal dostępne), to najpierw przedstawmy czterech uczestników:
Recenzowane telefony VoIP ze sklepu FCN
[produkt id=”7897″ layout=”link-szczegoly”]
Uniwersalny zestaw telefoniczny. Stacja DECT podłączana do dowolnego routera kablem sieciowym obsłuży 6 słuchawek, każda z własnym kontem pracownika i numerem, a także dwie jednoczesne rozmowy telefoniczne VoIP.
|
Gigaset C540IP – PRODUKT NIEDOSTĘPNY
Nowocześniejsza wersja Gigaset A540 IP. Te same możliwości, ale z większym, kolorowym wyświetlaczem i aplikacjami. Można do niego podłączyć słuchawki nagłowne.
|
[produkty ids=”7130″ layout=”link-szczegoly”]
Uniwersalny telefon biurowy, dla recepcjonisty czy nawet agenta call/contact center (dzięki możliwości podłączenia do niego słuchawek). Zaawansowane funkcje istotne dla dużych firm i naprawdę ułatwiające życie małym.
|
[produkty ids=”8036″ layout=”link-szczegoly”]
Znacznie nowocześniejszy model w serii T. Możliwość podłączenia przewodowego jak i bezprzewodowego zestawu słuchawkowego czyni z niego doskonałe narzędzie pracy recepcjonisty czy agenta call/contact center.
|
Porównanie telefonów IP
Najpierw zapoznajmy się z wybranymi parametrami technicznymi telefonów i ważniejszymi funkcjami istotnymi dla wszystkich użytkowników, domu i biur.
Porównanie funkcji i parametrów telefonów VoIP
|
|
|
|
|
Wybrane parametry techniczne |
Gigaset A540IP |
Gigaset C530IP |
Yealink T19 |
Yealink T27G |
Ekran |
32 x 34 mm, podświetlany, mono |
32 x 38 mm, podświetlany, kolorowy |
LCD 132×64 pikseli, mono |
LCD 3.66″ 240×120 pikseli, mono |
Czas pracy na baterii (rozmowa) |
18 |
14 |
– |
– |
Czas pracy na baterii (oczekiwanie) |
200 |
320 |
– |
– |
Zasięg w pomieszczeniu |
50 |
50 |
– |
– |
Zasięg na otwartej przestrzeni |
200 |
300 |
– |
– |
Obsługa PoE (Power over Ethernet) |
|
|
|
|
Obsługa słuchawek przewodowych |
|
|
|
|
Obsługa słuchawek bezprzewodowych (Bluetooth) |
|
|
|
|
Liczba konfigurowalnych przycisków |
|
|
4* |
12* |
Dedykowane przyciski sekretarskie |
|
|
|
|
Podświetlany ekran |
|
|
|
|
Podświetlana klawiatura |
|
|
|
|
Podłączenie modułu sekretarskiego |
|
|
|
|
Liczba obsługiwanych kont VoIP |
6 |
6 |
2 |
6 |
Ważne dla wszystkich: książka adresowa i komfort dzwonienia |
Gigaset A540IP |
Gigaset C530IP |
Yealink T19 |
Yealink T27G |
Urządzenie ma własną książkę adresową |
|
|
|
|
Ile rekordów może ona pomieścić? |
150 |
200 |
1000 |
1000 |
Czy można wyszukiwać kontakty z poziomu urządzenia? |
|
|
|
|
Kontakt VIP w książce adresowej |
|
|
|
|
Lokalna książka adresowa jest obsługiwana przez WWW |
|
|
|
|
Import książki adresowej (XML/CSV) |
|
|
|
|
Ważne dla firm: sekretariat lub recepcja, konfiguracja, zarządzanie, praca na infolinii |
Gigaset A510IP |
Gigaset C530IP |
Yealink T19 |
Yealink T27G |
Przełączanie dzwoniącego na inny numer |
|
|
|
|
Rozmowa konsultacyjna w trakcie przełączania |
|
|
|
|
Konfiguracja zdalna (provisioning) |
|
|
|
|
Synchronizacja czasu/daty |
|
|
|
|
Zdalna książka adresowa (XML/LDAP) – synchronizacja |
|
|
|
|
Legenda:
Uwagi do funkcji i parametrów telefonów VoIP
|
Wymagane jest konto w usłudze Gigaset.net do poprawnego działania. Użytkownik automatycznie dostaje login/hasło do niej, są one dostępne w panelu administracyjnym stacji DECT. Model C530IP oferuje wybrane funkcje (np. status pogody na ekranie) bez rejestracji/logowania do tej usługi. |
* |
Teoretycznie, można skonfigurować każdy przycisk na telefonie (poza klawiaturą numeryczną i regulacją głośności), jednak dla uproszczenia przyjęliśmy, że chodzi o wolne przyciski obok ekranu i przyciski kontekstowe pod nim. |
Przewodowe czy bezprzewodowe
Pomijając dość oczywiste przewagi jednego typu telefonu nad drugim (możliwość biegania z nim po całym biurze lub mieszkaniu versus brak ryzyka wyczerpania baterii), to różnice między nimi można podsumować w następujących punktach:
Ocena plusów i minusów telefonów VoIP
|
Telefony przewodowe mają większe i wygodniejsze klawiatury
To istotne dla kogoś, kto z telefonem pracuje dużo. Obydwa telefony Yealink mają duże klawiatury, z wygodnym rozstawem przycisków. Większy panel to więcej możliwości – więcej przycisków, które ułatwiają pracę przełączającej dziesiątki dzwoniących osób sekretarce. |
|
Telefony przewodowe mają więcej dedykowanych przycisków
Wygodę dedykowanych przycisków do wyciszenia rozmówcy, przełączenia go czy szybkiego dostępu do książek adresowych naprawdę docenią pracownicy sekretariatu. Podobnie jak fakt, że obydwa telefony Yealink – T19 i T27G – dają dużą swobodę w konfiguracji wszystkich elementów klawiatury (może poza klawiaturą numeryczną 😉 ). Przez panel WWW możemy zdefiniować nie tylko kontekstowe przyciski przy ekranie, ale także wszystkich innych – nawigacyjnych, czy nawet już przypisanym pod konkretne funkcje sekretarskie. |
|
Yealink T19 i T27G wspierają LDAP i XML, a ich książki lokalne są znacznie pojemniejsze i bardziej funkcjonalne
Rachunek jest prosty – Yealink T19 i T27G oferują znacznie większe możliwości w tym zakresie. Książka adresowa lokalna może pomieścić 1000 rekordów, podzielonych na różne grupy (np. działy w firmie), to telefony wspierają jeszcze uniwersalne standardy LDAP/XMS, dzięki czemu będą miały dostęp do centralnej książki wykorzystywanej w firmie.
Telefony Gigaset pozwalają jedynie na dostęp do publicznych serwisów (spisów abonentów) i usługi na platformie firmy Gigaset. Kupując telefon automatycznie dostajemy login i hasło (są one dostępne w panelu administracyjnym stacji DECT), ale nie jest to swoboda i otwartość wymagana przez firmę. |
+ Umożliwiają też import/eksport książki adresowej w formacie CSV (np. z i do FCN)
Tak samo, możliwości importu i eksportu kontaktów telefonów Yealink są znacznie większe. W panelu FCN można pobrać wszystkie nasze kontakty i błyskawicznie je zaimportować do urządzenia. Telefony Gigaset nie oferują takiej możliwości. |
|
Stacja DECT + 6 dowolnych słuchawek A540IP i C530IP to tania telefonia dla całego biura
Stacja DECT dołączona do zestawu podstawowego obsłuży faktycznie całe małe biuro, gdyż można podłączyć do niej nawet 6 słuchawek – każda z własnym numerem telefonicznym, kontem VoIP czy zestawem kontaktów w książce telefonicznej. Oznacza to, że w naszym sklepie można w pełni wyposażyć małe, sześcioosobowe biuro w telefony już za 1046 zł. Wychodzi średnio 174 zł na osobę. Względnie stabilny smartfon z Androidem (którego użytkowanie nie wpędza w nerwicę) to około 300 zł na osobę. |
|
Yealink T29 i T27G oraz Gigaset C530IP nadają się do pracy na infolinii (dzięki słuchawkom)
Prawdziwa praca z telefonem przebiega zawsze z zestawem słuchawkowym na głowie – aby mieć wolne ręce do obsługi komputera. Najlepszy do tego będzie model Yealink T27G, który obsługuje zarówno przewodowe jak i bezprzewodowe zestawy (na port RJ19). Powinien spisać się także Gigaset C530IP (wspiera słuchawki na styk jack 2,5 mm). |
Gigaset A540IP vs Gigaset C530IP
[produkty ids=”7897,8031″]
Co zyskamy decydując się na droższy model C530IP?
- Lepszy ekran to łatwiejsza konfiguracja
- Łatwiejsza nawigacja po kontaktach i usługach
- Całkiem przydatne aplikacje (prognoza pogody, babyfon)
- Możliwość podłączenia zestawu słuchawkowego
Yealink T19 vs Yealink T27G
[produkty ids=”7130,8036″]
Co zyskamy inwestując w droższy model T27G?
- 12, a nie 4 możliwe d o skonfigurowania przyciski (np. pod szybkie kontakty lub wybrane funkcje)
- Możliwość podłączenia zestawu słuchawkowego Bluetooth
- Wygodny i jasny ekran oraz klawiatura
- Zasilanie w standardzie PoE
- Możliwość podłączenia zestawu sekretarskiego
Pora na podsumowanie. Przedstawione oceny nie należy rozumieć jako „dobre” lub „złe”, gdyż zbyt wiele zależy od naszych potrzeb i tego jak pracuje nasza firma i przede wszystkim – jak wiele osób dzwoni do nas każdego dnia. Każdy z tych telefonów poradzi sobie np. w recepcji kancelarii prawnej, ale realizacja wszystkich zadań na bezprzewodowym Gigaset będzie wymagała więcej „klikania” i wysiłku niż na stworzonym do tej pracy Yealinku.
Oceny końcowe telefonów VoIP
Ocena |
|
|
|
|
Gigaset A540IP |
Gigaset C530IP |
Yealink T19 |
Yealink T27G |
Dom |
|
|
|
|
Recepcja |
|
|
|
|
Biuro |
|
|
|
|
Na koniec, zapraszamy do sklepu FCN »