Przejdź do menu nawigacji Przejdź do treści aktualnej strony
udogodnienia dla niedowidzących Rozmiar tekstu: Kontrast:  
Artboard 32 Artboard 5 Artboard 19

Bezpiecznie we FreecoNet

Troska o odpowiednie standardy bezpieczeństwa to we FreecoNet kwestia bardzo istotna. Przejawia się już ona na etapie współpracy z operatorami obecnymi na TelArenie. Każdy z nich posiada fraud detectory – systemy identyfikacji podejrzanych i nielegalnych działań. Gdy tylko wystąpią nieprawidłowości, operatorzy natychmiast przekazują stosowną informację do FreecoNet. Po otrzymaniu takich informacji, FreecoNet blokuje połączenia, zawiadamia użytkownika o zaistniałej sytuacji i ją analizuje. Dopiero po wyjaśnieniu sprawy, możliwość wykonywania połączeń jest odblokowywana. Dodatkowo, wprowadzenie własnego systemu antyfraudowego w najbliższym czasie planuje także FreecoNet.

W skutecznym zabezpieczeniu się przed zagrożeniami niezwykle istotna jest również świadomość samych użytkowników. Dlatego też prowadzimy rozbudowaną działalność edukacyjną, wyjaśniając, w jaki sposób należy prawidłowo skonfigurować wykorzystywane urządzenia VoIP, aby zabezpieczyć się przed ewentualnymi atakami. Dotyczy to w szczególności tych użytkowników, którzy są zalogowani do naszego systemu za pomocą najpopularniejszych centralek VoIP, jak np. Asterisk. Na witrynie FreecoNet w dziale Pomoc mogą oni znaleźć wskazówki dotyczące zabezpieczeń. Podobne informacje wysyłane są też w mailingach.

W celu odpowiedniej ochrony kont, FreecoNet stosuje także zaawansowane mechanizmy weryfikujące tożsamość użytkowników i wymuszające używanie „silnego” hasła. Odrębne hasła są przypisane do terminali (telefony, bramki VoIP), inne natomiast do systemu zarządzania kontem na platformie. Oprócz zabezpieczeń hasłowych, osoby korzystające z VoIP muszą także pamiętać o okresowej aktualizacji oprogramowania zainstalowanego na wykorzystywanych przez nich urządzeniach VoIP (bramki, telefony, programy komputerowe) – za każdym razem, gdy ujawniona zostanie tam luka bezpieczeństwa.

Poza stroną sprzętową, użytkownik może też korzystać z zabezpieczeń dostępnych w panelu na platformie FreecoNet. Pozwalają one np. na blokowanie połączeń (na nieznane numery, połączenia zagraniczne, czy wybrane numery), a także określenie maksymalnej stawki za minutę rozmowy i dziennego limitu na połączenia.

Temat zabezpieczeń w telekomunikacji jest wciąż aktualny – 6 kwietnia br. odbyła się konferencja AntyFraud Forum poświęcona tym właśnie zagadnieniom. Wśród prelegentów znaleźli się przedstawiciele firmy Datera SA, tworzącej m.in. systemy zabezpieczeń dla FreecoNet.


Zamknij [X]