Przejdź do menu nawigacji Przejdź do treści aktualnej strony
udogodnienia dla niedowidzących Rozmiar tekstu: Kontrast:  
Artboard 32 Artboard 5 Artboard 19

Jak przygotować sklep internetowy na święta?

Święta Bożego Narodzenia to specyficzny okres w gospodarce. Podczas gdy dla wielu firm oznacza moment spowolnienia i zastoju, dla innych to czas intensywnej pracy oraz rekordowej liczby zleceń, a co za tym idzie, rekordowych zysków. Z całą pewnością właściciele sklepów internetowych nie próżnują w okresie świątecznym: listopad i grudzień to rekordowe miesiące w branży e-commerce. Jeśli prowadzisz sklep internetowy, musisz się odpowiednio przygotować na okres świąteczny.

Prezentujemy kilka przydatnych zastosowań usług FCN, które pozwolą lepiej przetrwać pracowite święta.

Rekordowy czas dla e-commerce

Sklepy internetowe przeżywają przed świętami swój najlepszy okres. Według badania przeprowadzonego przez instytut badawczy ARC Rynek i Opinia (na zlecenie Poczty Polskiej*), w tym roku ponad 80 proc. Polaków posiadających dostęp do sieci planuje kupić choć część prezentów przez Internet, a jedynie 17 proc. definitywnie wyklucza taką możliwość. Oznacza to wzmożony ruch na stronach e-sklepów. To z kolei może przełożyć się na zdecydowanie większą liczbę klientów, którzy będą chcieli skontaktować się z nami bezpośrednio. Jak się na taką sytuację przygotować?

Fotolia_73473065_Subscription_Monthly_M

Wizerunek podstawą sukcesu

Wielu właścicieli sklepów internetowych wciąż nie przykłada odpowiedniej wagi do budowania wizerunku profesjonalnego, rzetelnego kontrahenta. Należy pamiętać, że transakcja sprzedaży, to tak naprawdę dopiero początek kontaktu klienta z naszą firmą. Bardzo ważne jest, żeby wywrzeć więc na nim jak najlepsze wrażenie. Z pomocą przychodzą tu usługi telekomunikacyjne FCN dla biznesu. Przedstawiamy kilka prostych rozwiązań, które poprawią wizerunek Twojego e-sklepu w oczach klientów i ułatwią ich obsługę w okresie wzmożonego, świątecznego ruchu.

Numer stacjonarny, czyli jak sprawić żeby klienci nam zaufali?

Jak pokazują badania przeprowadzone przez Urząd Komunikacji Elektronicznej, konsumenci znacznie większym zaufaniem darzą firmy, które posiadają stacjonarny numer telefonu. Numer stacjonarny w oczach klientów nadaje firmie większą wiarygodność. Posługiwanie się w komunikacji z klientami wyłącznie numerem komórkowym to błąd. Może przez to powstać wrażenie że jesteśmy małą, nieprofesjonalną i niestabilną „firemką”, która z dnia na dzień zakończy działalność.

Nawet jeśli prowadzimy jednoosobową działalność gospodarczą, warto wyposażyć się w numer stacjonarny. W FCN możesz wybrać numery stacjonarne z dowolnej strefy numeracyjnej w Polsce. Dzięki temu, niezależnie od miejsca prowadzenia działalności gospodarczej, Twoja firma może posiadać np. numer warszawski czy krakowski. Połączenia przychodzące na numer stacjonarny FCN bardzo łatwo przekierować na dowolną komórkę. Klient natomiast będzie miał wrażenie kontaktu ze stacjonarną siedzibą firmy czy biurem obsługi klienta.

Przezorny zawsze ubezpieczony

Większa liczba transakcji w sklepie internetowym, a co za tym większa liczba telefonicznych kontaktów z klientami, zwiększa ryzyko nieporozumień. Nie sposób zapamiętać wszystkich rozmów z klientami. Z pomocą przychodzi tu usługa Rejestrator Rozmów FCN, która pozwala na nagrywanie i archiwizację wszystkich prowadzonych rozmów telefonicznych. W ten sposób, w razie ewentualnego sporu lub niejasności, łatwo zweryfikować po czyjej stronie leży racja.

Klient poinformowany = klient zadowolony

Nawet w okresie przedświątecznej gorączki sklepy internetowe nie pracują 24 godziny na dobę. Klienci natomiast mogą próbować kontaktować się z naszą firmą o różnych, nietypowych porach. Bardzo ważne jest, aby nawet poza godzinami pracy sklepu, dać im pełną informację na temat godzin otwarcia oraz możliwość zostawienia wiadomości.

Usługa Odtwórz komunikat pozwala przygotować za pomocą syntezatora mowy odrębne komunikaty powitalne, odtwarzane w zależności od spełnionego warunku: np. w godzinach otwarcia i po zamknięciu firmy. Dodatkowo dzięki usłudze Nagraj wiadomość dzwoniący będą mieli możliwość pozostawienia wiadomości, np. z prośbą o kontakt.

Odpowiednio dobrane i skonfigurowane usługi FCN na pewno pomogą zoptymalizować telefoniczną obsługę klienta w twojej firmie.

Pełną listę usług dodatkowych FCN, dedykowanych dla biznesu znaleźć można na stronie z usługami VoIP dla firm.


*Źródło: ARC Rynek i Opinia – „8 na 10 Polaków kupi prezenty pod choinkę przez Internet”


Zamknij [X]