Przejdź do menu nawigacji Przejdź do treści aktualnej strony
udogodnienia dla niedowidzących Rozmiar tekstu: Kontrast:  
Artboard 32 Artboard 5 Artboard 19

Jak z przenoszeniem numeru (czasem) bywa

Od kilku miesięcy można już przenosić numery stacjonarne od operatorów tradycyjnych do usługodawców telefonii VoIP. W przypadku FreecoNet przenosić można numery aż od pięciu operatorów: EXATEL, GTS Energis, NASK, Netia i TP SA i dotyczy to wszystkich stref numeracyjnych w Polsce.

Spośród złożonych wniosków, do tej pory na platformę FreecoNet trafiła już znaczna część przeniesionych numerów – niemal wszystkie pochodzą od TP SA, ale wiele wniosków jest w trakcie realizacji procesu przenoszenia numeru do FreecoNet. Warto tu zaznaczyć, że przed wejściem w życie nowelizacji prawa telekomunikacyjnego, procedura przeniesienia numeru pomiędzy operatorami zajmowała nawet 60 dni. Od 6. lipca br. teoretycznie ma być lepiej – przeniesienie numeru ma teraz zająć 1 roboczy dzień. Jak jest w rzeczywistości – we FreecoNet, póki co, obserwujemy i liczymy dni 😉 Istotnym jest również fakt, że operatorzy zaprzestali pobierania opłaty za przeniesienie numeru, która kształtowała się w granicach 60 zł.

Jak pokazała praktyka, nie można przenosić numerów z pakietów promocyjnych czy Neostrady, a przeniesienie numeru telefonu w przypadku łącza DSL współdzielonego z linią telefoniczną kończy się w efekcie odłączeniem usługi Internetu. Te negatywne doświadczenia związane z migracją od tradycyjnego operatora do VoIP to jednak margines. FreecoNet – mimo, że właściwie nigdzie nie promuje możliwości przenoszenia numerów – notuje wciąż spore zainteresowanie taką opcją. I stale liczymy na więcej, czemu sprzyja nie tylko atrakcyjna oferta FreecoNet, ale też niedawna nowelizacja prawa telekomunikacyjnego, dzięki której przeniesienie numeru ma być łatwe, szybkie oraz tanie.


Zamknij [X]