Wczoraj (18 czerwca) w sieci przeczytałem kolejną „dezinformację” EasyCall. Spółka ogłosiła po raz kolejny, że wchodzi na NewConnect oraz, że ma 300 000 użytkowników. Postanowiłem poszperać trochę w archiwach Internetu.
Oto wynik moich poszukiwań:
- 7 grudnia 2005 – spółka ogłasza, że ma 100 000 użytkowników (http://www.money.pl/gospodarka/ngospodarka/ebiznes/artykul/100;000;uzytkownikow;easycall,190,0,132030.html)
Pozostawiam rzetelność tej infomacji bez komentarza. Mija około 18 miesięcy i pojawia się kolejny, równie rewelacyjny komunikat…
- 22 maj 2008 – spółka ogłasza, że ma 200 000 użytkowników i wchodzi na NewConnect (http://biznes.interia.pl/news/easycall-bedzie-pierwszy,1113539)
Od tej chwili motyw wejścia na NewConnect będzie stałym elementem dezinformacji. Mijają do dzisiaj dwa lata i jest on nadal aktualny. Niestety przez trzy kwartały spółka przestaje się rozwijać, bo…
- 25 luty 2009 – spółka ogłasza, że ma nadal 200 000 użytkowników (http://www.skyit.pl/latwe-przenoszenie-w-easycall/)
Pewnie to kwestia kryzysu, który dotknął cały świat. Na szczęście po kolejnych 15 miesiącach…
- 11 maja 2010 – spółka ogłasza, że ma 250 000 klientów, a plany wejścia na NewConnect są nadal na czasie (http://newconnect.pb.pl/2093073,96207,easycall-chce-przejmowac?ref=col3)
Spółka ogłasza też, że chce przejmować, co komentowałem w moim poprzednim wpisie na blogu (link). Rozwój spółki nabiera też niespotykanej wcześniej dynamiki, bo w niespełna miesiąc później dowiadujemy się, że…
- 18 czerwca 2010 – spółka ogłasza 300 000 klientów (http://www.telix.pl/artykul/easycall-pl-w-drodze-na-newconnect-3,35042.html)
Przez miesiąc przybyło 50 000 klientów. Najwięksi operatorzy powinni uczyć się sprzedaży od EasyCall!
Jednocześnie przeszukanie stron UKE pozwala stwierdzić, że EasyCall posiada około 70 000 własnych numerów telefonicznych. Bardzo optymistycznie można założyć, że około 50 000 z nich jest aktywnych. Gdzie jest 250 000 klientów spółki? W reklamie sponsorowanej Google sama spółka informuje z kolei, że nadal ma 200 000 klientów.
VoIP staje się coraz bardziej dojrzałą gałęzią telekomunikacji, więc może warto, aby środowisko zaczęło dbać o jakość i rzetelność przekazywanych informacji. Chętnie porozmawiam o każdej takiej inicjatywie z osobami zainteresowanymi.
Krzysiek Malicki