Przejdź do menu nawigacji Przejdź do treści aktualnej strony
udogodnienia dla niedowidzących Rozmiar tekstu: Kontrast:  
Artboard 32 Artboard 5 Artboard 19

Ribbit, czyli o amerykańskiej telefonii społecznościowej okiem FreecoNet

Wędrując po globalnej wiosce w poszukiwaniu ciekawych rozwiązań w zakresie telefonii internetowej, natrafiliśmy na Ribbit (http://www.ribbit.com/). Ten amerykański projekt, który wzbudził wiele zainteresowania wśród ekspertów w USA, nam też wydał się ciekawym i jednocześnie najbardziej zbliżonym filozofią działania do FreecoNet. Dlatego też postanowiliśmy przyjrzeć się mu nieco bliżej.

Ribbit to platforma telekomunikacyjna, która funkcjonuje od 17 grudnia 2007 r. i podobnie jak FreecoNet, stawia na społeczność swoich użytkowników. Platforma stanowi zaawansowany softswitch, pozwalający łączyć technologie telekomunikacyjne z webowymi. Ribbit udostępnia też bardzo szeroko swoje API zainteresowanym programistom, którzy mogą projektować nowe rozwiązania. Platforma jest już dobrze rozbudowana i pozwala na kompleksowe zarządzanie połączeniami, jednak zapowiadana integracja ze Skype czy MSN pozostaje jak do tej pory życzeniem na papierze.

Na platformie Ribbit nie ma również jeszcze żadnych usług dodanych, które pojawią się dopiero wtedy, gdy zainteresowani programiści je stworzą. Do tego trzeba mieć na uwadze, że rozwój Ribbit jest tak naprawdę uzależniony od tego, czy znajdą się chętni programiści i zainteresowane technologią firmy, którzy stworzą nowe aplikacje (twórcy Ribbita zachęcają ich do tego perspektywą udziału w przyszłych zyskach firmy). W tym momencie Ribbit oferuje zdecydowanie mniej niż wielu zwykłych operatorów VoIP, którzy – prócz funkcjonalności związanych z wykonywaniem połączeń – mają też pewien zasób usług dodanych, a czego w ofercie Ribbit próżno szukać. Projekt jest jednak ciekawy, głównie ze względu na społecznościowe podejście do telekomunikacyjnego biznesu. Dlatego zapewne jeszcze powrócimy do Ribbita na naszym blogu.


Zamknij [X]