Przejdź do menu nawigacji Przejdź do treści aktualnej strony
Artboard 29 Artboard 30 Artboard 28 Artboard 23 Artboard 26 Artboard 24 Artboard 32 Artboard 27 Artboard 31
udogodnienia dla niedowidzących Rozmiar tekstu: Kontrast:  
FCN

Droga do infolinii 04: Co daje Integracja VoIP z CRM

Rozwój technologii komunikacyjnych nastąpił tak szybko, że pustka spowodowana brakiem informacji została zastąpiona kompletnym chaosem związanym z ich nadmiarem. CRM to system, który pozwala nad tym bałaganem zapanować. VoIP to technologia, która doskonale z nim współpracuje. W jaki sposób i co to daje?

Telefon to fundament obsługi klienta, ale w 2018 musi działać obok innych kanałów – 90% z czytających ten artykuł przedsiębiorców udostępnia na stronie firmowej formularz kontaktowy lub e-mail. Niektórzy myślą o uruchomieniu wirtualnego czatu, sporo rozmawia z klientami przez system wiadomości Facebooka (albo raczej – musi rozmawiać, jeżeli ma tam stronę).

Nawet jeżeli firma jest niewielka i dziennie przyjmuje niewielką liczbę leadów (czyli zgłoszeń od potencjalnych klientów na dowolny kanał), to może zostać przytłoczona pracą związaną z ich obsługą. Obrazuje to wzrost rynku CRM, który stał się szczególnie dynamiczny dzięki dostępności tego oprogramowania jako usługi (SaaS – Software as a Service), modelu, w których oferujemy też FCN czy centralę telefoniczną Call-eX Cloud naszej siostrzanej marki Datera.

Na przykładzie Datera Call-eX Cloud i CRM Livespace opiszemy jak wygląda połączenie systemu VoIP i CRM i jakie daje korzyści.

Logo Datera

Datera oferuje centrale telefoniczne VoIP i telefonię VoIP. To profesjonalne rozwiązania dla biur i telemarketingu. Przeznaczone dla firm, które planują odbierać (i dzwonić) dużo, a także korzystają z alternatywnych kanałów komunikacji z klientami.

Jak działa integracja?

Za komunikację pomiędzy centralą VoIP a systemem CRM odpowiadają styki API. Umożliwiają one połączenie ich na dwóch płaszczyznach:

  • Interfejsu CRM: pozwala na obsługę telefonu z poziomu interfejsu systemu CRM
  • Eksportu danych dotyczących połączeń: pozwala śledzić historię połączeń i analizować ją statystycznie z w CRM.

Korzyści z integracji na poziomie interfejsu

Co nam daje możliwość obsługi telefonu z poziomu interfejsu CRM?

Wywołanie połączenia z CRM

Pracownik ma możliwość wywołania połączenia do klienta po kliknięciu numeru telefonu w jego profilu lub na liście kontaktów. Nie ma przy tym znaczenia czy pracuje na programie komputerowym softphone (np. ZoIPer), telefonie biurkowym (np. Gigaset) czy z aplikacją mobilną na smartfonie (np. Call-eX Softphone) – centrala rozpocznie dzwonienie z dowolnego terminala, do którego jest przypisane konto VoIP połączone z CRM.

LiveSpace i Call-eX Cloud: kliknij i dzwon
Livespace i Call-eX Cloud: kliknij i dzwoń

Możliwość wybrania połączenia z poziomu przeglądarki internetowej wydaje się być niewielkim ułatwieniem, ale w praktyce znacznie zwiększa ergonomię pracy. Jest szczególnie użyteczna dla osób, które z telefonem pracują dużo, w większości z pomocą programów do dzwonienia i z zestawami słuchawkowymi z mikrofonem.

Automatyczne wyświetlenie karty klienta przy połączeniu

Pracownik BOK może też zobaczyć profil klienta w CRM, kiedy ten zadzwoni na jego numer. Połączenie przychodzące automatycznie wywoła odpowiednią kartę w systemie i pracownik zyska czas na przygotowanie się do rozmowy. Nie straci także czasu na znalezienie potrzebnych informacji i notatek w jej trakcie.

Livespace i Call-eX Cloud: wywołanie karty przy połączeniu
Livespace i Call-eX Cloud: wywołanie karty przy połączeniu przychodzącym

Korzyści z eksportu danych

Livespace i Call-eX Cloud: odtwarzanie nagranych rozmów
Livespace i Call-eX Cloud: odtwarzanie nagranych rozmów

Odtwarzanie nagranych rozmów

Jeżeli korzystamy  tych usług – to mamy możliwość nagrywania i odtwarzania rozmów z poziomu historii połączeń danego klienta lub ogólnej. Pozwoli to znacznie szybciej rozpatrywać reklamacje.

Pełny portret klienta w centrum uwagi

Firma musi przede wszystkim znać zachowanie i potrzeby swoich klientów, który korzystają z różnych metod komunikacji z nią. Analiza funkcjonowania poszczególnych kanałów komunikacyjnych, od strony WWW przez czat po telefon – powinna mieć faktycznie charakter pomocniczy. To dlatego możliwość podglądu danych o połączeniach w karcie klienta w CRM jest taka istotna.

CRM nie zastępuje w pełni modułu raportowego centrali telefonicznej VoIP – pozwala uzyskać dodatkowy wymiar danych.

Livespace i Call-eX Cloud: filtrowanie
Livespace i Call-eX Cloud: filtrowanie połączeń obok innych kanałów

W CRM sprawdzimy historię połączeń z klientem i odsłuchamy rozmowy na użytek rozpatrzenia reklamacji. Sprawdzimy częstotliwość kontaktów na wykresach lub czasy ich trwania. Pogłębioną analizę wydajności pracowników, jak i całego zespołu wykonamy raczej w module raportowym  centrali (dostępnym w ramach bazowej licencji).

CRM są też dla małych firm

Styki API pozwalają na integrację centrali VoIP z dowolnym CRM – w przypadku dużych wdrożeń, często tak się dzieje, gdyż korporacje uruchamiające centra kontaktowe na setki agentów często korzystają z własnych rozwiązań.

Datera Call-eX Cloud i CRM Livespace

Użytkowników FCN może zainteresować fakt, że centrala chmurowa Datera – Call-eX Cloud, jest już zintegrowana “z pudełka” w systemem CRM dla małych i średnich firm – Livespace.

Interesuje Ciebie takie rozwiązanie? Poproś nas o ofertę centrali Call-eX Cloud z Livespace

 

Alternatywnie, przeczytaj więcej o integracji:

Sprawdź Datera »
emoji-happyemoji-sadcrosscheckbulbcheckmark
MASZ PYTANIA?
INFOLINIA
22 10 10 100
DARMOWA
DOSTAWA
METODY PŁATNOŚCI
dostępne metody płatności to przelew bankowy i/lub Visa/MasterCard
Płatności DotPay

Zamawiasz teraz: {{fields.cart.product.title}}

Liczba sztuk:
Do zapłaty: {{ (fields.cart.product.price_netto * fields.cart.product.quantity - coupon_value_netto) | format_zl }} zł netto / {{ (fields.cart.product.price * fields.cart.product.quantity - coupon_value_brutto) | format_zl }} zł brutto
Uwzględniono zniżkę kuponu: {{ - coupon_value_netto | format_zl }} zł netto / {{ - coupon_value_brutto | format_zl }} zł brutto

Planujesz większe zakupy i nie chcesz zamawiać teraz? Chcesz wykorzystać kupon do wielu produktów?
Dodaj do koszyka

Wypełnij formularz, aby kupić szybko wybrany produkt

DANE DO FAKTURY I WYSYŁKI
wymagane jest podanie imienia
wymagane jest podanie nazwiska
pole wymagane
pole wymaganeniepoprawny numer NIP
pole wymaganeniepoprawny adres e-mail
pole wymaganeniepoprawny numer
pole wymagane
pole wymaganeniepoprawny kod pocztowy
pole wymagane
  Zastosuj kupon
{{coupon_error}}
pole wymagane
pole wymagane
pole wymagane
pole wymagane

{{ toggledmark(toggles.check2) }}
{{ toggledmark(toggles.check3) }}
{{ toggledmark(toggles.check_virtual) }}
proszę czekać... za chwilę nastąpi przekierowanie na stronę płatności
Prosimy poprawić błędy w formularzu


Zamknij [X]