Dla usługodawców telefonii internetowej, małe i średnie firmy to najbardziej perspektywiczna grupa klientów i bardzo różna od użytkowników indywidualnych. MSP mają bowiem zdecydowanie inne potrzeby niż użytkownicy indywidualni. Z tego też powodu dostawcy rozwiązań Triple Play (Telewizja, Telefon, Internet) nie stanowią poważnego zagrożenia dla usługodawców VoIP w rywalizacji o klienta biznesowego. Firmy coraz częściej wymagają od swojego operatora nie tylko możliwości wykonywania połączeń telefonicznych i kilku dodatkowych usług, ale rozwiązań, które będzie można wykorzystywać do usprawnienia różnych procesów biznesowych.
Analizując rynek dostawców rozwiązań telekomunikacyjnych dla biznesu widać bardzo wyraźnie, że istnieje pilna potrzeba stworzenia kompleksowej oferty właśnie dla tej grupy (podobnie jak pakiet Triple Play adresowany do użytkowników indywidualnych). Taka oferta powinna obejmować – poza Internetem i telefonem – również inne składniki, niezbędne do funkcjonowania firmy w dzisiejszych realiach, jak m.in. wirtualną centralkę, usługi dodane, www, email czy domenę. Dużą rolę mają tu do odegrania usługodawcy telefonii internetowej, którym technologia VoIP daje znaczne możliwości zbudowania ciekawej, kompleksowej i konkurencyjnej oferty dla małego i średniego biznesu. Jest to zadanie pilne, bo naszym zdaniem to właśnie w rynku biznesowym leży szansa dla operatorów VoIP na znalezienie własnej niszy, w której będą mogli rozwinąć skrzydła swoich możliwości.