Przejdź do menu nawigacji Przejdź do treści aktualnej strony
udogodnienia dla niedowidzących Rozmiar tekstu: Kontrast:  
Artboard 32 Artboard 5 Artboard 19

Migracja IPtanifon – relacja zza kulis

Proces migracji użytkowników IPtanifon’a na platformę FreecoNet powoli dobiega końca. Jak zwykle przy tego typu operacjach jedne rzeczy poszły gładko, a przy innych pojawiły się drobne, nieplanowane przeszkody. Wszystkie udało się jednak sprawnie rozwiązać i doprowadzić do szczęśliwego końca. Jak wyglądała migracja ze strony FreecoNet? Jak przebiegał cały proces? Na te pytania odpowiedzi można znaleźć w poniższym tekście.

Na podstawie dotychczasowych doświadczeń zdobytych przy migracji innych platform, cały proces został podzielony na dwa etapy:

1. Migracja użytkowników na platformę FreecoNet:

  • migracja następuje automatycznie we wcześniej zaplanowanym terminie,
  • użytkownik nie musi zmieniać ustawień swojego urządzenia VoIP (bez zmian pozostaje login, hasło i adres SIP: ip.tanifon.pl),
  • użytkownicy nie mają dostępu do usług dodanych.

2. Uaktywnienie pełnej funkcjonalności konta FreecoNet:

  • proces następuje automatycznie po wyrażeniu zgody przez użytkownika w panelu,
  • użytkownik musi zmienić ustawienia swojego urządzenia VoIP (do loginu dodany zostaje przedrostek tnf, adres SIP ulega zmianie na: sip.freeconet.pl),
  • użytkownicy mają dostęp do wszystkich usług platformy FreecoNet.

Powyższe działania miały na celu ujednolicenie kont wszystkich użytkowników, a tym samym zapewnienie najwyższej jakości świadczonych im usług. W przypadku platformy IPtanifon użytkownicy posiadali loginy numeryczne, które uniemożliwiały im korzystanie z usług dodanych oraz posiadanie wielu numerów na jednym koncie. Dlatego też konieczna była ich zmiana na format alfanumeryczny poprzez dodanie przedrostka tnf.

Użytkownicy platformy IPtanifon zostali poinformowani o migracji za pomocą wiadomości e-mail wysłanej dwukrotnie – 14 oraz 30 kwietnia (jako przypomnienie). Pod koniec pierwszej połowy kwietnia informacje o migracji umieszczone zostały również na stronie głównej www.tanifon.pl oraz w dziale pomocy na stronie FreecoNet. Użytkownicy mieli więc 3 tygodnie na podjęcie decyzji o przeniesieniu (migracja odbyła się 5 maja). Dla osób „spóźnialskich” uruchamiane były jednak kolejne tury migracji aż do połowy czerwca.

W związku z ochroną danych osobowych wszelkie informacje dotyczące migracji rozsyłane były przez dotychczasowego operatora platformy IPtanifon – firmę Concept-T sp. z o.o. FreecoNet zgodnie z obowiązującym prawem kontaktował się jedynie z osobami, które wypełniły formularz migracji i wyraziły zgodę na przetwarzanie danych osobowych.

Warto podkreślić, że użytkownicy nie zostali postawieni pod ścianą, bez możliwości wyboru. Mogli oni przenieść swoje konto wraz z numerem telefonu do FreecoNet lub zlikwidować je otrzymując zwrot niewykorzystanych środków.

Dla jak najwyższego komfortu użytkowników przenoszących swoje konta z platformy IPtanifon, uruchomiona została obszerna strona informacyjna w dziale pomocy FreecoNet. Udostępniony został również specjalny numer infolinii oraz adres e-mail, pod którym specjaliści odpowiadali na wszelkie pytania związane z całym procesem.

W związku z migracją FreecoNet stworzył nową usługę publicznego i darmowego dostępu wdzwanianego (dial-in), niedostępną do tej pory na platformie. Usługa ta działa w sposób niemal identyczny jak w IPtanifon i została przygotowana specjalnie dla dotychczasowych użytkowników tej platformy. Związane z nią były niewielkie problemy techniczne – system nie autoryzował wszystkich numerów, które były autoryzowane w IPtanifon. Problem ten został rozwiązany w przeciągu kilku godzin po zgłoszeniu go nam przez jednego z użytkowników.

Pierwszy etap migracji trwał od 5 maja do 16 czerwca. W tym czasie, w kilku turach, przeniesionych zostało kilkaset kont SIP. W ramach drugiego etapu, który rozpoczął się 15 lipca i potrwa do końca sierpnia, użytkownicy za pomocą swojego panelu mają możliwość dokończenia procesu migracji, a tym samym dostępu do pełnej funkcjonalności platformy FreecoNet.

Podzielenie migracji na dwa etapy oraz zmiana loginu i adresu SIP były konieczne ze względów technicznych i miały na celu zapewnienia najwyższej jakości świadczonych usług. Po zakończeniu drugiego etapu migracji konta przeniesione z IPtanifon posiadają pełną funkcjonalność i działają identycznie jak wszystkie inne konta obecne na platformie FreecoNet. Połączenia realizowane są w tej samej wysokiej jakości, a użytkownicy mogą samodzielnie wybrać operatora dla połączeń przychodzących i wychodzących.


Zamknij [X]