Przejdź do menu nawigacji Przejdź do treści aktualnej strony
udogodnienia dla niedowidzących Rozmiar tekstu: Kontrast:  
Artboard 32 Artboard 5 Artboard 19

Rozwiązania tradycyjne vs hostowane – poznaj kilka faktów!

Infonetics Research, międzynarodowa firma analityczna działająca w branży telekomunikacyjnej, opublikowała w ostatnim czasie 2 raporty poświęcone hostowanym systemom PBX*. Jako że platforma FreecoNet jest takim właśnie rozwiązaniem, postanowiliśmy dokładniej przyjrzeć się opracowaniom tej renomowanej firmy badawczej.

W pierwszym z raportów – „The Cost Advantages of Hosted Telephony” – Infonetics porównuje koszty wdrożenia i użytkowania przez 5 lat hostowanego oraz stacjonarnego systemu PBX, o dokładnie takiej samej funkcjonalności. Porównanie zostało przeprowadzone dla firmy zatrudniającej 100 pracowników w jednej lokalizacji, a także dla firmy 3-oddziałowej, z 500 pracownikami. Wprawdzie są to realia amerykańskie, mocno oderwane od naszych, ale wnioski płynące z tego porównania są bardzo ciekawe. W obu przypadkach oszczędności z zastosowania hostowanego systemu IP PBX są bardzo wyraźne. W przypadku firmy 100-osobowej jego całkowity koszt w ciągu 5 lat to 307 tys. $ vs 530 tys. $ w przypadku systemu stacjonarnego. W firmie 500-osobowej te koszty to – 1137 tys.$ vs 1700 tys.$ – również na korzyść systemu hostowanego. Największe oszczędności z zastosowania wiążą się z jego wdrożeniem, administracją, serwisem i uaktualnianiem o nowe funkcjonalności. Duże oszczędności przynoszą także niższe stawki za połączenia telefoniczne.

W kolejnym raporcie – „The Benefits of Cloud-based Telephony” – Infonetics opisuje najważniejsze korzyści związane z uruchomieniem hostowanego systemu PBX w firmie. Zdaniem analityków tej firmy, są to: niskie koszty wdrożenia i użytkowania takiego systemu, posiadanie jednego wspólnego PBX-a dla wszystkich oddziałów firmy, gwarancja ciągłości działania w przypadku zdarzeń losowych, jak np. awarii zasilania lub braku internetu w biurze (można wtedy ustawić przekierowania połączeń na telefony komórkowe), łatwość zarządzania, a także elastyczność (firma płaci tylko za te funkcje, których naprawdę potrzebuje, inne może uruchomić w dowolnym momencie). Wspomniane korzyści Infonetics ilustruje za pomocą case study wdrożenia hostowanego systemu IP PBX w amerykańskiej firmie Arbor Management, która dzięki temu obniżyła swoje wydatki na telekomunikację o 50 proc. – „Nie ma żadnego powodu, żeby firmy decydowały się na zachowanie status quo, jeśli idzie o stosowane rozwiązanie telekomunikacyjne. To najlepszy czas na zmiany” – podsumowują analitycy Infonetics Research.

* Hostowany system PBX – IP PBX – zaawansowane rozwiązanie telekomunikacyjne, które zastępuje tradycyjną centralę telefoniczną; nie wymaga infrastruktury u klienta, ponieważ wykorzystuje infrastrukturę dostawcy; nie trzeba inwestować w skomplikowane i drogie systemy, a kosztowny i długotrwały proces wdrażania własnej infrastruktury można zastąpić wprowadzeniem niezawodnych i bezpiecznych usług hostowanych; usługi są na bieżąco aktualizowane, dzięki czemu klienci przez cały czas mają dostęp do najnowszych aplikacji; dodatkowo istniejące już usługi są wciąż rozwijane, co daje klientowi pewność, że korzysta z najlepszych dostępnych rozwiązań;


Zamknij [X]