Przejdź do menu nawigacji Przejdź do treści aktualnej strony
udogodnienia dla niedowidzących Rozmiar tekstu: Kontrast:  
Artboard 32 Artboard 5 Artboard 19

Rynek VoIP w 2010 roku urósł o 27 proc.

Według ostatniego raportu firmy badawczej PMR – „Rynek VoIP w Polsce 2010. Prognozy rozwoju na lata 2011-2015″ – rynek telefonii internetowej w Polsce w 2010 roku wzrósł o 27 proc. do poziomu 658 mln zł. O tak szybkim tempie wzrostu zadecydował zwiększony popyt gospodarstw domowych na usługi pakietowe, a także wzrost popularności hostowanych rozwiązań VoIP w segmencie MSP.

Jak zauważa PMR, wyniki za miniony rok ukazują znaczną poprawę w stosunku do 2009 roku, kiedy to rynek zanotował wzrost na poziomie zaledwie 5 proc. Najlepszy do tej pory dla polskiego rynku VoIP był rok 2007. Baza klientów była wówczas bardzo niska, a operatorzy dopiero startowali z bardziej aktywną promocją rozwiązań VoIP. Dzięki temu, liczba nowych użytkowników w szybkim tempie zwiększyła się aż o 90 proc.

Zdaniem autorów raportu, rynek VoIP w 2010 roku rósł głównie dzięki zwiększonemu zainteresowaniu ofertą pakietową operatorów sieci kablowych. Zanotowali oni jeden z największych przyrostów liczby nowych abonentów od czasów pojawienia się usług VoIP w ofercie. Zadecydowały o tym spadające ceny połączeń, coraz większa liczba darmowych minut do wykorzystania w abonamencie oraz możliwość zakupu usługi telefonii internetowej w pakiecie z innymi usługami (m.in. internet, telewizja). Również operatorzy telefonii stacjonarnej, po okresie stagnacji w 2009 r., zanotowali wzrost liczby abonentów.

Z kolei na wzrost dynamiki w segmencie biznesowym w 2010 roku wpłynął przede wszystkim stale rosnący popyt na rozwiązania VoIP ze strony MSP. W tym segmencie spowolnienie gospodarcze zadziałało jak katalizator, przyśpieszając decyzję o wdrożeniu telefonii VoIP po to, aby ograniczyć koszty telekomunikacyjne. Klienci zaufali rozwiązaniom hostowanym nie wymagającym wysokich nakładów inwestycyjnych, a jednocześnie oferującym dostęp do wielu zaawansowanych usług dodanych (jak np. IVR, call center, wirtualny faks, nagrywanie połączeń). Pozytywnie na rynek biznesowy w 2010 roku oddziaływał także bardziej intensywny rozwój segmentu dużych firm.

Pełen raport można zakupić tutaj.


Zamknij [X]