Pierwszy kwartał nowego roku jest w Polsce rekordowym okresem, jeśli chodzi o liczbę nowo zakładanych firm. Według danych Centralnego Ośrodka Informacji Gospodarczej, w całym 2014 roku rozpoczęło działalność 345 209 firm, z czego największa liczba, bo aż 31 957, założonych zostało w styczniu.
Przyczyn takiego stanu rzeczy jest kilka. Jedną z nich jest na pewno większa szansa na uzyskanie różnego rodzaju dotacji na start biznesu. Pierwszy miesiąc nowego roku to także czas realizacji nowych planów i postanowień noworocznych. Jesteśmy naładowani pozytywną energią więc staramy się przekuć to w sukces nowej firmy.
Jak pokazują statystyki za styczeń 2015, w tym roku będzie podobnie. W zeszłym miesiącu działalność rozpoczęło 32 146 nowych firm*.
Dla wszystkich przedsiębiorców rozpoczynających lub planujących rozpocząć działalność gospodarczą, prezentujemy kilka przydatnych narzędzi telekomunikacyjnych, które niewielkim kosztem, ułatwią start w biznesie.
Numer stacjonarny, czyli numer zaufania
Trudno wyobrazić sobie funkcjonowanie jakiejkolwiek firmy, niezależnie od profilu jej działalności, bez telefonu. Telefon komórkowy stał się dzisiaj standardem, ale nie można zapominać jak wielką rolę w świadomości konsumentów ma tradycyjny numer stacjonarny. W badaniu przeprowadzonym przez Urząd Komunikacji Elektronicznej, jako przyczynę utrzymywania numeru stacjonarnego właściciele firm wskazywali m.in. jego pozytywny wpływ na poziom zaufania klienta do firmy.
Okazuje się, że firmy posiadające stacjonarny numer telefonu cieszą się większym zaufaniem wśród konsumentów. Dlaczego tak jest? Numer stacjonarny buduje wrażenie większego profesjonalizmu i ugruntowanej pozycji firmy na rynku.
Telefonia VoIP umożliwia wyposażenie firmy w dowolną liczbę numerów stacjonarnych z dowolnej strefy numeracyjnej w Polsce i na świecie, czy łatwy do zapamiętania numer srebrny lub złoty.
VoIP to zdecydowanie nowocześniejsze i bardziej elastyczne rozwiązanie, jeśli zestawić je z tradycyjną telefonią stacjonarną. Połączenia można odbierać na telefonie komórkowym (dzięki opcji przekierowania połączeń lub aplikacji mobilnej) albo na „klasycznych” telefonach przystosowanych do VoIP.
Nieśmiertelny faks – ciągle w użytku?
Chociaż wydawać się może, że jest to technologia wychodząca już z użytku, to jednak wiele firm i instytucji publicznych, wciąż wykorzystuje w codziennej działalności faks. Zakładając nową firmę dobrze jest wyposażyć ją w ten dodatkowy kanał komunikacji.
Dzięki technologii VoIP, korzystanie z faksu jest możliwe bez zakupu drogiego urządzenia faksowego oraz ponoszenia kosztów zużycia papieru i tonera. Wirtualny Faks umożliwia wysyłanie i odbieranie faksów przez internet, za pośrednictwem panelu online czy poczty email. Pliki można załączać korzystając z formatów PDF/GIF/JPG/PNG/TIF, a do odbiorcy w wersji elektronicznej dochodzą w formacie PDF, łatwo więc je archiwizować. Dzięki temu w ramach oszczędzania papieru (i drzew) można drukować tylko najważniejsze dokumenty.
Biznesowe spotkania przez telefon
Prowadzenie firmy to ciągle rosnąca ilość spotkań: z klientami, kontrahentami, partnerami, inwestorami itp. Szczególnie w początkowym okresie funkcjonowania firmy należy efektywnie zarządzać swoim czasem, którego wciąż będzie Wam, drodzy Przedsiębiorcy, brakować.
Usługa telekonferencji umożliwia przeprowadzenie wielostronnych spotkań telefonicznych, nawet dla kilkudziesięciu użytkowników jednocześnie.
W ten sposób można ograniczyć np. ilość odbywanych podróży służbowych czy zużycie samochodu firmowego. Stworzenie pokoju telekonferencyjnego zajmuje dosłownie kilka sekund, a w ramach sieci połączenia z numerem konferencyjnym są całkowicie darmowe. Pokoje zabezpieczone są PIN-em, tak by nikt nieuprawniony nie zyskał do nich dostępu.
Mała firma, duże możliwości
Niezależnie od rynku na jakim Twoja firma rozpoczyna działalność, wysoce prawdopodobne jest, że istnieje już kilka lub kilkanaście przedsiębiorstw o podobnym profilu działalności. Na konkurencyjnych rynkach poza atrakcyjną ceną usług i towarów, to właśnie wizerunek firmy jest czynnikiem pozwalającym zdobyć klientów.
Nieważne jak duża jest Twoja firma. Ważne jest jak postrzegają ją klienci. Dzięki nowoczesnej telefonii VoIP, pozwalają na stworzenie systemu automatycznych zapowiedzi głosowych oraz interaktywnego menu kierujących dzwoniącego do odpowiedniego działu.
W praktyce może wyglądać to następująco: Witamy w Firmie XYZ. Wciśnij 1 aby połączyć się z sekretariatem, 2 – dział handlowy, 3 – dział obsługi klienta, 4 – dział marketingu, 5 – dział kadr. Nawet jeśli pod każdym numerem zgłaszać będzie się ta sama osoba, w oczach klientów powstanie przekonanie, że mają do czynienia z dużą firmą o ugruntowanej pozycji na rynku.
Oczywiście życzymy wszystkim szybkiego rozwoju, tak aby wspomniane numery wewnętrzne obsługiwały fizycznie różne osoby.
* Źródło: Centralny Ośrodek Informacji Gospodarczej