Przejdź do menu nawigacji Przejdź do treści aktualnej strony
udogodnienia dla niedowidzących Rozmiar tekstu: Kontrast:  
Artboard 32 Artboard 5 Artboard 19

2009 – czas podsumowań

Mijający 2009 rok był dla FreecoNet i dla całej branży VoIP pełny wyzwań. Rozpoczęliśmy go kontynuując dynamiczny wzrost liczby klientów, ale też w cieniu nadchodzącego wielkimi krokami ogólnoświatowego kryzysu gospodarczego. Ów czas niepewności sprzyjał konsolidacji rynku, która też za naszą sprawą szybko stała się faktem. Migracja użytkowników 30 mniejszych operatorów VoIP do FreecoNet zakończyła się w czerwcu. Objęła klientów platformy fon24.pl, którzy wyrazili zgodę na przejście do FreecoNet (m.in. Halo Interia, Fonea, Darmowe Rozmowy, TeleGadu). Proces ten odbył się bardzo płynnie – użytkownicy zachowali posiadane numery telefonu, saldo na koncie, a także ustawienia takich funkcji, jak połączenia alarmowe czy poczta głosowa. Obecnie, jako użytkownicy FreecoNet, mają dostęp do tańszych rozmów telefonicznych i znacznie bogatszego zestawu usług dodanych.

Niezwykle ważnym wydarzeniem dla całego rynku było także wprowadzenie w 2009 roku możliwości bezpłatnego przenoszenia numerów od operatorów stacjonarnych do VoIP. We FreecoNet taka możliwość pojawiła się już w marcu, a dotyczyła największych operatorów stacjonarnych w Polsce: Exatel, GTS Energis, Netia oraz abonentów TP SA z 37 stref numeracyjnych. W lipcu dołączyli do nich abonenci TP SA ze wszystkich pozostałych stref, a także – nieco wcześniej – abonenci NASK. Jak łatwo zgadnąć, możliwość ta spotkała się z ogromnym zainteresowaniem, na co wpływ miał też postępujący spadek cen połączeń we FreecoNet. Ostatecznie koszt połączenia do sieci komórkowych ukształtował się na poziomie 31 groszy brutto, a do sieci stacjonarnych – od 5 groszy brutto za minutę połączenia. Jeszcze bardziej potaniały połączenia za granicę – np. jednominutowa rozmowa z USA kosztuje obecnie od 3 groszy brutto, a z Wielką brytanią – od 4 groszy brutto. Wszystko to oczywiście z sekundowym naliczaniem rozmów.

2009 był także rokiem dalszego rozwoju usług dodanych we FreecoNet, przeznaczonych przede wszystkim dla małych i średnich przedsiębiorstw. To właśnie z myślą o nich powstały takie usługi, jak m.in. „Rejestrator rozmów” – umożliwiający nagrywanie połączeń przychodzących, wychodzących, a także rozmów prowadzonych przez Call Center, „MassDial” – narzędzie do prowadzenia kampanii telefonicznych, umożliwiające zestawianie połączeń na dowolną liczbę numerów jednocześnie i odtwarzanie wcześniej przygotowanego komunikatu, czy FlashCall – umożliwiająca inicjowanie połączeń z poziomu strony www. Usprawniony o nowe możliwości został także „Wirtualny Faks” (m.in. funkcja Print2Fax czy Mail2Fax). We FreecoNet pojawiła się też nowa wersja syntezatora mowy IVONA, który obecnie płynniej czyta komunikaty z wpisanego tekstu. Do istniejących na platformie FreecoNet głosów: Ewy, Jacka oraz Jennifer (angielski), zostały dodane aż cztery nowe – amerykański Eric, rumuński Carmen oraz dwa polskie: Jan i Maja.

Wprowadzono także zmiany w architekturze usług dodanych (obecnie możemy wybrać innego operatora do realizacji każdej usługi), czy w obrębie billingów, które są teraz bardziej szczegółowe. Ewolucję przeszedł również interfejs programowania aplikacji – API FreecoNet, który umożliwia integrację naszej platformy z dowolnym systemem zewnętrznym. Udostępniona w grudniu 2008 roku pierwsza odsłona API w tej chwili występuje już w wersji 3.0 – zgodnej z powszechnie używanym standardem protokołu XML-RPC – dzięki czemu pisanie aplikacji jest dużo łatwiejsze. Wszystkie te zmiany zaowocowały bardzo dynamicznym wzrostem liczby klientów biznesowych – średnio 10 proc. na miesiąc.

Oprócz ciągłego rozbudowywania i rozwijania naszej oferty zadbaliśmy w mijającym roku także o jej przejrzyste prezentowanie. Nowa odsłona strony internetowej FreecoNet została stworzona z myślą o jak najbardziej przyjaznej nawigacji, a także pełnym wsparciu użytkownika. Usługi od FreecoNet wzbogaciły także ofertę naszych partnerów (m.in. www.voffice.pl czy www.masowo.pl). Było także wiele działań edukacyjnych, jak choćby wydany przez nas „Przewodnik po hostowanych systemach PBX”, a także mnóstwo planów – do zrealizowania już w nowym roku. W sumie, mijający rok był całkiem udany 😉


Zamknij [X]