Przejdź do menu nawigacji Przejdź do treści aktualnej strony
udogodnienia dla niedowidzących Rozmiar tekstu: Kontrast:  
Artboard 32 Artboard 5 Artboard 19

Co przyniósł nam (FreecoNet) rok 2008?

Niemal zawsze – kiedy coś się kończy i coś się zaczyna – tworzone są rozmaite podsumowania i plany na przyszłość. Temat ten jest na czasie zwłaszcza teraz, kiedy mamy przełom lat 2008/2009. Postanowiliśmy zatem stworzyć takie podsumowanie również dla FreecoNet, przedstawiając w telegraficznym skrócie to, co było najważniejsze dla nas i naszych użytkowników w mijającym roku.

Cały 2008 rok to czas – można rzec – galopującego rozwoju FreecoNet. Najważniejsze wydarzenia miały swoje miejsce już wczesną wiosną: TelArena – usługa FreecoNet – doczekała się własnej strony w Internecie. Tym sposobem pojawił się m.in. szczegółowy cennik połączeń oraz rozbudowany dział statystyk, pokazujący popularność operatorów TelAreny. Niecały miesiąc później zadebiutował FreecoNet w wersji 2.0, a wraz z tym łatwiejsza rejestracja, uproszczony i intuicyjny panel użytkownika, dodatkowe usługi (m.in. wirtualna skrzynka, poczta głosowa) oraz odświeżona strona w Internecie. Natomiast w maju na TelArenie pojawił się kolejny, długo oczekiwany operator – EXATEL.

Druga połowa 2008 roku we FreecoNet upłynęła na uruchamianiu nowych usług – dla użytkowników indywidualnych i biznesu. Pojawiła się m.in.: możliwość nagrywania własnego komunikatu głosowego czy obsługa połączeń alarmowych. Nieco później inżynierowie FreecoNet oddali do dyspozycji użytkownikom kolejne usługi: aplikację FlashPhone – umożliwiająca wykonywanie połączeń z poziomu przeglądarki, Wirtualny Fax – pozwalający na odbieranie i wysyłanie dokumentów oraz usługę „Zestaw połączenie”, która ułatwia firmom kontakt z klientem. W międzyczasie FreecoNet włączył obsługę trzech nowych stref numeracyjnych i tym sposobem ma w ofercie aż 46 z 49 stref numeracyjnych w Polsce.

Ważnym wydarzeniem było także rozpoczęcie przez FreecoNet konsolidacji rynku VoIP. Proces ten rozpoczął się jesienią 2008 r., kiedy to miała miejsce migracja użytkowników ponad dwudziestu operatorów VoIP (m.in. Halo Interia, Darmowe Rozmowy, TeleGadu, Fonea) do platformy FreecoNet. Bliżej końca roku FreecoNet komunikował również o nowym programie partnerskim, a także o ważnej dla wszystkich programistów i twórców oprogramowania informacji – udostępnieniu tzw. API (interfejsu programowania aplikacji), dzięki czemu możliwa jest integracja zewnętrznych systemów informatycznych z platformą FreecoNet.

To tylko najważniejsze zmiany, a tych mniej ważnych – o których nie wspomnieliśmy, ale istotnych dla rozwoju FreecoNet – było również sporo. Dzięki nim telefonia internetowa FreecoNet stała się atrakcyjną propozycją dla każdego użytkownika indywidualnego oraz dla firmy, która chce mieć tanią i nowoczesną sieć telefoniczną z licznymi usługami dodanymi. Te elementy, a także przejęcia operatorów VoIP wpłynęły na znaczny wzrost liczby użytkowników, którzy chętnie korzystają z oferty FreecoNet. Tylko w ciągu ostatniego roku ich liczba wzrosła o ok. kilkaset procent.

Istotnym odnotowania jest na pewno fakt zakończenia procesu wydzielania platformy z firmy Datera SA, w efekcie czego powstała samodzielna spółka FreecoNet SA. Prezesem Zarządu został Jan Wyrwiński, który do tej pory pełnił obowiązki Kierownika Projektu FreecoNet w strukturze firmy Datera SA. Wydzielenie spółki niesie z sobą wiele korzyści dla FreecoNet. Wiążą się one przede wszystkim z możliwością łatwiejszego pozyskania zewnętrznego inwestora w obliczu planów szybkiego rozwoju i ekspansji na rynki zagraniczne FreecoNet.

W obliczu tak wielu zmian, jakie miały miejsce we FreecoNet w całym 2008 r., a także mimo kryzysu, o którym od miesięcy media informują nieustannie, cały zespół tworzący FreecoNet SA zapewnia, że tempo rozwoju platformy w 2009 roku na pewno zostanie utrzymane :).


Zamknij [X]