Przejdź do menu nawigacji Przejdź do treści aktualnej strony
udogodnienia dla niedowidzących Rozmiar tekstu: Kontrast:  
Artboard 32 Artboard 5 Artboard 19

Droga do skutecznej infolinii w 2018 roku [infografika]

Infolinia to kluczowy powód, dla którego firmy uruchamiają platformy VoIP. Przedstawiamy grę-infografikę na 2018 rok: wyścig do skutecznej infolinii na gorący okres przedświąteczny. Temat infolinii poruszaliśmy już na naszym blogu, ale zawsze można powiedzieć coś jeszcze.

Nasza infografika to nie tylko krótka ściągawka dla tych, którzy już planują wdrożenie – to także plan tego jakie tematy poruszymy w nadchodzącym roku na naszym blogu. Będziemy szczegółowo zajmować się kwestiami analityki połączeń, obliczania liczby potrzebnych pracowników i omówieniem tego, jakiego sprzętu (lub aplikacji) potrzebujemy.

Małe i średnie firmy często zaniedbują swoje działy sprzedaży i BOK – uciekają przed klientami za formularze kontaktowe i rozbudowane systemy pomocy, a to nie rozwiązuje problemu. Kiedy klient czegoś chce szybko – to dzwoni, a kiedy nie ma możliwości szybkiego kontaktu – odchodzi do konkurencji. Sprzedaż i obsługa klienta przez telefon to trudne praca, która wymaga wsparcia odpowiednią technologią.

Technologia – platforma VoIP jak FCN – to jednak nadal narzędzie. Jeżeli nie znamy dobrze naszego produktu, nie wiemy jak trzeba o nim rozmawiać (i przede wszystkim – jak długo i jak często) – co ma wpływ na nasze rachunki i tryb pracy. Najlepszy algorytm kolejkowania nie pomoże nam rozładować tłumu dzwoniących klientów, jeżeli liczba pracowników będzie zbyt mała aby ich obsłużyć.

Zwracaliśmy uwagę, że samo wdrożenie infolinii na FCN jest niezwykle proste – bo jest. Konfiguracja jest przystępna, wszystkie usługi VoIP tanie (od złotówki do kilkudziesięciu złotych) i z odrobiną samzaparcia można postawić u nas platformę na kilkaset osób (tak mamy też takie). Trudne jest zrozumienie czego tak naprawdę potrzebujemy i na sam koniec – konfiguracja technologii zgodnie z naszymi potrzebami.

Wszystkie kroki przedstawione w naszej grze-infografice zajmują firmie (zależnie od rozmiaru) od kilku miesięcy do dwóch lat (chociaż to dotyczy tylko największych korporacji). Samo wdrożenie – może zając mniej niż miesiąc, czasem nawet kilka dni.

Dlatego weźmy się do pracy już od pierwszych dni stycznia – zbierzmy billingi FCN (lub od innego operatora), oceńmy dobrze nasz produkt w kontekście rozmowy o nim przez telefon i do dzieła – dysponujmy przed świętami Bożego Narodzenia w 2018 roku sprawną infolinię, która wyprzeda nam cały magazyn  przed końcem roku, a w kolejnym – 2019 – pozwoli po kolei uspokoić wszystkich klientów, których złapał ten okropny dysonans pozakupowy 🙂

Kliknij obraz aby zobaczyć pełna wersję infografiki o infolinii (gra planszowa, wersja graficzna)

Już za dwa dni święta, a zaraz potem nowy rok – idealny czas, żeby odpocząć, a potem z jasnym umysłem w uporządkowany sposób przygotować swój biznes na kolejny, gorący, przedświąteczny okres.

Tymczasem, możecie zapoznać się ze zbiorem wszystkich materiałów jakie opublikowaliśmy na temat skutecznego odbierania:

Przeczytaj artykuł: 3 infografiki, 2 poradniki i 4 funkcje, które pomogą sklepowi przetrwać Święta »


Zamknij [X]