Krótki raport z pierwszego dnia konferencji eComm:
1. Google Voice – Craig Walker z Googla mówił o takich celach (nie tylko dla G Voice, ale dla ich wszystkich nowych usług):
– move everything to the cloud
– give users control
– make an easy interface
– it should work on everything
2. Ribbit / British Telecom
– Upadek dużych operatorów jest nieuchronny, jeżeli nie znajda nowych modelów biznesowych. Dlatego BT kupiło Ribbit 2 lata temu. Ribbit to platforma, która działa na każdej sieci, a nie tylko własnej. Przyświeca jej hasło: „Bring your all anything”.
3. Skype
– Skype ma twarde dane, że zastosowanie HD Voice powoduje, że rozmowa trwa o 50% dłużej (przychody rosną, jeżeli to rozmowa płatna!)

– Skype uważa, że teraz „social networking” nie jest takie „social”. Chcą 3i – involvment, investment, interactive. Zdjęcie:



4. Cisco
– Cisco chce, żeby jak największa ilość połączeń szła przez IP, ale identyfikatorem był numer PSTN – to jest przecież podstawa FreecoNet sprzed 4 lat!!!

5. Intel – przedstawicielka Intela pokazywała współczynnik „rozwoju technologicznego” krajów, który np. może być kryterium doboru rynków do inwestowania
6. Ringio – bardzo ciekawa aplikacja we Flex / AIR, „bogate” informacje o kliencie w momencie, gdy on dzwoni – dla konsultantów w Call Center
7. TeleWORKS – bardzo ciekawa prezentacja o tym, że samorządy, sądy i inne instytucje publiczne bardzo wiele informacji udostępniają przez API (np. informacje na żywo o autobusach i tramwajach w San Francisco – za ile będzie na określonym przystanku). San Francisco udostępnia kilkaset różnych rzeczy przez API i nie jest wyjątkiem.
8. Uniwersytet MIT – robią świetne rzeczy, tzw. „urban projects”. Na zdjęciu przykład jednego z projektów, gdzie do kilku tysięcy śmieci w Bostonie przymocowali urządzenie z GPS i śledzili co się dzieje ze śmieciami po wrzuceni do śmietnika – ile kilometrów i jaką trasą podróżują, ile czasu leżą na składowisku itp.
9. Krotka prezentacja na temat tego, że należy skupić się na ważnych rzeczach, a nie zawsze być dostępnym dla klientów od reki. Jeżeli się odpowie na emaila w ciągu kilku godzin, to i tak to jest uważane za własciwe zachowanie.
10. Dosyć szalona koncepcja umieszczenia tysięcy albo setek tysięcy cieniutkich płytek drukowanych, które w klastrze działałyby jak serwery, zasilane z promieniowania słonecznego.
11. Global IP Solutions porównywało iPhone’a i telefony na Androidzie pod kątem videokonferencji
12. Mashery – ciekawie przekonywali, że dosłownie „jeżeli nie masz API to jesteś frajerem” i że należy do swoich aplikacji wbudowywać inne aplikacje dzięki ich API.
13. Voxeo – ciekawie mówili o swojej inicjatywie open-source o nazwie MOHO – warstwa pośrednia pomagająca integrować się i tworzyć różne aplikacje
14. Agilent – mówili o problemach w rozwoju sieci komórkowej (szczególnie pod kątem transmisji danych)
15. Studenci Stanfordu pokazywali fajne rzeczy, które robią z dźwiękiem na iPhone – można poszukać pod „smule” albo zobaczyć przykład: http://www.youtube.com/watch?v=Tk4AEoARazg
Warto dodać, że po wykładach była symboliczna lampka wina i prawdziwy „social networking” – spędziliśmy dwie godziny rozmawiając z różnymi przedstawicielami z Voxeo, Angel.com, Stanfordu, ZDnet, osobami niezależnymi itp.
Tyle z pierwszego dnia konferencji.
Jan Wyrwiński