Przejdź do menu nawigacji Przejdź do treści aktualnej strony
udogodnienia dla niedowidzących Rozmiar tekstu: Kontrast:  
Artboard 32 Artboard 5 Artboard 19

Misja gospodarcza Chiny i Tajwan – spełniona

Pierwsza połowa września upłynęła nam pod znakiem ważnych i dobrze rokujących spotkań – uczestniczyliśmy bowiem w misji gospodarczej do Chin i na Tajwan. Jak wiadomo rynki azjatyckie pełne są nowoczesnych rozwiązań – także w zakresie telekomunikacji. Podczas naszej wyprawy mieliśmy okazję spotkać się m.in. z przedstawicielem handlowym firmy Yealink, z którą od pewnego czasu bardzo aktywnie współpracujemy. Osobiste spotkanie pozwoliło nam nie tylko nawiązać bliższy kontakt, ale także podzielić się uwagami oraz omówić kwestię jeszcze lepszego dostosowania sprzętu do działania na polskim rynku.

Podczas pobytu szukaliśmy także nowych potencjalnych partnerów, co doprowadziło do nawiązania kilku bardzo ciekawych kontaktów biznesowych, szczególnie na Tajwanie. Spotkaliśmy się m.in. z przedstawicielami firm Malata (Chiny) i Coiler Corporation (Tajwan). Mamy nadzieję, że zaowocuje to trwałą współpracą, szczególnie przy wprowadzaniu nowych rozwiązań sprzętowych i tworzeniu nowych usług. Oprócz indywidualnych spotkań, mieliśmy także okazję uczestniczyć w Międzynarodowych Targach Inwestycji i Handlu CIFIT oraz w EXPO 2010 w Szanghaju.

Nasza obecność w Chinach i na Tajwanie była inicjatywą organizacji InvestGDA (Gdańska Agencja Rozwoju Gospodarczego) – dlatego z tego miejsca chcemy podziękować za zaproszenie. Jesteśmy pod wrażeniem profesjonalnej organizacji naszej wyprawy oraz życzliwości ludzi zaangażowanych w całe przedsięwzięcie. Chociaż misja zakończyła się 16 września, wierzymy że jej efektem będą długofalowe relacje i nowe perspektywy biznesowe. Będziemy z przyjemnością współpracować z InvestGDA przy innych projektach.

Pisząc o wizycie w Chinach, nie sposób nie wspomnieć o samej kulturze krajów azjatyckich. Nie jest tajemnicą, że jest ona całkowicie odmienna od europejskiej, dlatego też przed wyjazdem poznaliśmy kilka podstawowych zasad „chińskiego savoir-vivre”, które znacznie ułatwiły nam komunikację i pozwoliły uniknąć nieporozumień. Dowiedzieliśmy się na przykład, że tak zwyczajna dla nas wymiana wizytówek jest niemal ceremonią dla Chińczyków, posiłki to niezwykle ważny element relacji biznesowych,  natomiast negocjacje należy prowadzić w zwięzły i szybki sposób. Polecamy zagłębienie się w temat chińskiej kultury biznesowej. Stanowi ciekawą lekturę, nie tylko w przypadku prowadzonych kontaktów z krajami dalekiego wschodu.

Spotkanie w Ministerstwie Gospodarki Tajwanu
Szanghaj


Zamknij [X]