Przejdź do menu nawigacji Przejdź do treści aktualnej strony
udogodnienia dla niedowidzących Rozmiar tekstu: Kontrast:  
Artboard 32 Artboard 5 Artboard 19

Największe innowacje w VoIP w 2007 roku

Serwis VoIP-News.com pokusił się o przygotowanie zestawienia 25 największych innowacji, jakie pojawiły się na świecie w branży VoIP w 2007 roku. Z lektury tego zestawienia wynika, że najwięcej emocji wzbudzają innowacje w 3 obszarach: umożliwiające całkowicie darmowe rozmowy ze zwykłego telefonu, ułatwiające korzystanie z VoIP małym i średnim przedsiębiorstwom, wzbudzające nadzieję na prawdziwe umasowienie telefonii internetowej.

Marzenie o całkowicie darmowych rozmowach telefonicznych od samego początku pozostawało motorem rozwoju telefonii internetowej na świecie. Nic więc dziwnego, że ilekroć pojawia się nowe rozwiązanie, które to marzenie przybliża, to zawsze zyskuje ono wiele uznania i sympatii. Tak też było w 2007 roku w przypadku opisywanych już na naszym blogu firm: Ooma – która umożliwiła darmowe rozmowy w USA (a właściwie prawie darmowe, ponieważ na początku trzeba kupić specjalną bramkę za 399 dolarów; nie można też zrezygnować z tradycyjnej linii telefonicznej, a co za tym idzie z abonamentu), a także Pudding Media, która z kolei zaoferowała darmowe rozmowy w zamian za reklamę (wyświetlana na ekranie komputera, za którego pośrednictwem się dzwoni, na podstawie słów kluczowych z prowadzonej rozmowy).

Większość wyróżnionych przez VoIP-News.com innowacji dotyczy małych i średnich firm. Trudno się temu dziwić, bo eksperci właśnie wśród przedsiębiorstw upatrują w najbliższym czasie głównego odbiorcę usług telefonicznych realizowanych przez Internet. Gama wyróżnionych innowacji jest naprawdę bardzo szeroka – poczynając od wprowadzania rozbudowanych interfejsów graficznych do telefonów IP, które ułatwiają konfigurację i korzystanie z telefonii VoIP, przez ułatwienia w korzystaniu z centralek IP PBX (np. tworzenie przyjaznych użytkownikowi centralek na bazie oprogramowanie typu open-source), aż po oferowane w modelu ASP, bazujące na VoIP, aplikacje Call Center, czy też integrację VoIP z aplikacjami biurowymi (np. możliwość inicjowania połączenia bezpośrednio ze skrzynki mailowej, integracja z CRM).

Do sektora małych i średnich przedsiębiorstw adresowane są także innowacje, które wyróżnia dodatkowo nazwa Microsoft i Skype, pojawiająca się obok nich. To także nie może dziwić, bo potencjał tych marek, a dokładnie – pieniądze Microsoftu i liczba użytkowników Skype – dają nadzieję na umasowienie się telefonii VoIP. Wyróżnioną innowacją Microsoft jest Office Communications Server 2007. Skype z kolei pozostaje słowem-kluczem, którego używają różne firmy próbujące przekuć na pieniądze wielomilionową społeczność użytkowników Skype’a (np. robiąc telefony umożliwiające dzwonienie w Skype i jednoczesną obsługę normalnych rozmów; telefony z hotspotami, żeby można było korzystać ze Skype’a bez konieczności włączania laptopa itd).

FreecoNet w wyróżnionych przez VoIP-News.com innowacjach jeszcze nie ma, choć część z wyróżnionych innowacji we FreecoNet już jest. Mamy nadzieję – i tego też sobie życzymy na 2008 rok – żeby wyjść poza Polskę i przedstawić FreecoNet światu.


Zamknij [X]