Przejdź do menu nawigacji Przejdź do treści aktualnej strony
udogodnienia dla niedowidzących Rozmiar tekstu: Kontrast:  
Artboard 32 Artboard 5 Artboard 19

Telefon IP czy Bramka VoIP + telefon analogowy: porównanie na podstawie sprzętu, jaki kupicie u nas

Po co kupować dedykowany telefonii VoIP telefon IP, skoro wystarczy tańsza bramka, do której wepniemy naszego starego „analoga” jaki nam został po „stacjonarnym” (praktycznie każdy gdzieś taki ma)? Powodów jest wbrew pozorom całkiem sporo. Na dobry początek zobaczmy małe porównanie najważniejszych funkcji sprzętu jaki możecie kupić u nas. Nie jest naszym celem porównać wszystkie ich funkcje, a jedynie zwrócić uwagę na kolejne „kamienie milowe” jakie przekraczają te urządzenia.

Nowości w sklepie FCN w 2019 roku!

Uwaga – ten artykuł ma charakter archiwalny, a m. in. model Grandstream HT701 został już zastąpiony w naszym sklepie nowszym Grandstream HT801. O ile logika wyboru telefonu bezprzewodowego, przewodowego lub bramki nie zmieniła się i zapraszamy do zapoznania się z artykułem, to pamiętajmy że od 2016 roku do sklepu wskoczyło sporo nowości:

  • Telefony IP z systemem Android;
  • Bezprzewodowe telefony konferencyjne;
  • Telefony bezprzewodowe na 8 stanowisk!
  • … i wiele więcej!

Przeczytaj o nowościach VoIP 2019 w artykule:

Porównanie i recenzja: sprzęt VoIP w sklepie FCN 2019 »

Porównanie

Porównywany sprzęt VoIP
  gigaset-a510-ip-trans yealink-t19p Grandstream HT701
Ważne dla wszystkich: książka adresowa i komfort dzwonienia Gigaset A510IP Yealink T19 Grandstream HT701
Urządzenie ma własną książkę adresową Tak Tak Nie
Ile rekordów może ona pomieścić? 150 1000 0
Czy można wyszukiwać kontakty z poziomu urządzenia? Nie Tak Nie
Kontakt VIP w książce adresowej Tak Tak Nie
Książka adresowa jest obsługiwana przez WWW Tak Tak Nie
Import książki adresowej (XML/CSV) Tak Tak Nie
Ważne dla firm: sekretariat lub recepcja, konfiguracja, zarządzanie, praca na infolinii Gigaset A510IP Yealink T19 Grandstream HT701
Przełączanie dzwoniącego na inny numer Tak Tak *
Rozmowa konsultacyjna w trakcie przełączania Tak Tak *
Konfiguracja zdalna (provisioning) Tak Tak Tak
Synchronizacja czasu/daty Tak Tak Nie
Interkom (odbiór wiadomości bez słuchawki) Nie Tak Nie
Podłączenie zestawu słuchawkowego Nie Tak *
Zdalna książka adresowa (XML) – synchronizacja Tak* Tak Nie
Obsługuje DECT Tak Nie Nie

Legenda:

* Zależy od funkcjonalności podłączonego do bramki telefonu stacjonarnego

 

Te trzy modele reprezentują dobrze rynek urządzeń dla telefonii IP (poza tym przeznaczonym dla telekonferencji). Każde z nich można uznać za „starter” w swojej kategorii:

  1. Bramek VoIP: dla użytkowników potrzebujących jedynie podstawowych funkcji i chcących wykorzystać posiadany sprzęt analogowy. Po droższych urządzeniach można najczęściej spodziewać się większej możliwej do podłączenia do nich liczy aparatów;
  2. Telefonów bezprzewodowych: dla użytkowników domowych i małych biur, potrzebujących swobody użytkowania. Po droższych modelach możemy spodziewać się przede wszystkim większego zasięgu, lepszych baterii, ewentualnie dodatkowych funkcji (np. powiadomienia e-mail)
  3. Telefonów biurowych: dla firm, potrzebujących funkcjonalności odpowiedniej dla intensywnej pracy sekretariatu, infolinii, a nawet call center. Po droższych modelach możemy spodziewać się wygodnych wyświetlaczy LCD czy funkcji wideo.

Na początek jednak, zobaczmy co możecie zyskać wykorzystując sprzęt dostępny  u nas:

Grandstream HT701

Bramka VoIP, która pozwala na podłączenie do niej jednego telefonu analogowego lub analogowego faxu.

Funkcjonalność bramki związana z bieżącym użytkowaniem zależy praktycznie całkowicie od podłączonego do niej telefonu analogowego. Tradycyjne aparaty mogą być całkiem zaawansowane i oferować sporo możliwości (jak konfigurowalne przyciski funkcyjne, książka adresowa, sekretarka etc.), jednakże kwadrans śledztwa na Ceneo.pl czy Allegro.pl potwierdzi, że ich możliwości kosztują i to sporo. Można też bezpiecznie stwierdzić, że najbardziej zaawansowany telefon analogowy i tak będzie lata świetle za przystępnym cenowo telefonem IP.

Innymi słowy, wniosek jest następujący: kupcie bramkę VoIP tylko wtedy, jeżeli już macie telefon analogowy i jesteście pewni, że nie przydałyby Wam się dodatkowe, naprawdę wygodne funkcje, jaki oferuje droższy o jedyne 50 zł…

Gigaset A510IP

Bezprzewodowy telefon ze stacją DECT, idealny do domu i bardzo dobry do biura.

Teoretycznie, funkcjonalność ma bardzo zbliżoną do kolejnego modelu Yealink T19, jednak różni go kilka istotnych funkcji, przez co będzie on odpowiedniejszym urządzeniem dla małego biura. Są to:

  • Urządzenie obsługuje książkę adresową online, ale tylko w ramach usługi Gigaset.net;
  • Do jednej stacji DECT można podłączyć nawet 5 słuchawek. Czyli akurat tyle, by za małe pieniądze urządzić telekomunikację dla niewielkiego biura;
  • Lokalna książka adresowa obsługuje nawet 150 kontaktów, można ustawić kontakty VIP, ale nie ma możliwości szybkiego ich wyszukania z poziomu urządzenia;

Telefon posiada oczywiście wszystkie najbardziej podstawowe funkcje biurowe. Pozwoli pracownikom sekretariatu przełączyć do innego rozmówcy, po przeprowadzeniu z nim wcześniej rozmowy konsultacyjnej (tzn. „Dzwoni A, czy chcesz z nim porozmawiać?”). Może być konfigurowany zdalnie przez panel WWW (jest to tzw. autoprovisioning), można także zaimportować do niego plik CSV z kontaktami.

Użytkownicy domowi docenią fakt, że telefon jest bezprzewodowy i ma naprawdę pojemną baterię. My natomiast zachęcamy do konfiguracji telefonu przez WWW. Kto raz tego spróbuje, już nie będzie chciał robić tego inaczej.

Kupcie ten telefon, jeżeli potrzebujecie prostego i skutecznego rozwiązania dla domu lub biura, wyższej wygody użytkowania niż w przypadku bramki i telefonu analogowego, ale wiecie, że nie będziecie potrzebować zaawansowanych funkcji biurowego telefonu IP (albo nie będziecie mieli do nich głowy).

Ciekawostka: panel FCN ma wbudowaną książkę adresową. Zebrane online kontakty można wyeksportować do pliku CSV i zaimportować je do telefonu przez panel WWW. Zachęcamy do korzystania z książki adresowej FCN – wprowadzenie kontaktów bardzo ułatwia chociażby analizę billingów. Co więcej, może ona być synchronizowana automatycznie z bardziej zaawansowanymi urządzeniami. Takimi jak…

Yealink T19

Zaawansowany (ale nadal podstawowy) telefon VoIP idealny do recepcji, sekretariatu, pracownika infolinii, a nawet call center.

Powody, dla których tak jest, powinni przeczytać wszyscy przedsiębiorcy. Wielu tych możliwości zapewne nie są świadomi, a mogłyby one usprawnić telekomunikację w ich firmach.

Co zaawansowane funkcje telefonu VoIP Yealink T19 mogą dla nas znaczyć w praktyce:

  • Dzięki obsłudze książki adresowej zarządzanej przez WWW i funkcji synchronizacji przez XML, firma pracuje na jednej, centralnie zarządzanej bazie kontaktów. Zastosowanie standardu XML powoduje, że może to być dowolna baza wykorzystywana w przedsiębiorstwie. Pracownicy z pewnością docenią możliwość wyszukiwania kontaktów bezpośrednio na telefonie;
  • Możliwość wpięcia zestawu słuchawkowego to funkcja bardzo istotna dla pracowników infolinii i call center. Dlaczego? Ze względu na intensywność pracy z telefonem i konieczności równoczesnej obsługi komputera. Wspominaliśmy już w artykule, że telefony IP oferują niezrównaną wydajność i szybkość pracy (w porównaniu do telefonów programowych), dlatego telefony stacjonarne są często wykorzystywane nawet w dużych centrach telemarketingowych. Bez problemu można z ich pomocą wykonać te same czynności co w przypadku softphone, np. rozpoczęcie wybierania numeru po kliknięciu w kontakt w książce adresowej albo systemie CRM.

Oprócz tego, Yealink T19 jest po prostu tani, gdyż mimo swojego zaawansowania jest to doskonały telefon na start. Jeżeli interesowaliście się telefonami IP jakie można kupić w polskich sklepach internetowych, to na pewno zwróciliście uwagę, że mogą one kosztować tyle co dobrej klasy smartfon. Za wyższą ceną stoją najczęściej duże ekrany LCD, funkcje wideo czy konferencyjne. O ile mogą one bardzo ułatwić pracę recepcji obsługującej wiele osób, to Yealink T19 będzie doskonałym rozwiązaniem dla nawet dużej firmy.

Na sam koniec, garść porad dla niezdecydowanych:

  1. Nie znajdziecie telefonu analogowego z możliwościami telefonu IP (konfiguracją przez WWW, synchronizacją kontaktów etc.);
  2. Bardziej funkcjonalne telefony analogowe są bardzo drogie, albo przeznaczone jedynie do dedykowanych im systemów ISDN (telefonii cyfrowej);
  3. W praktyce, telefon IP to bardziej ekonomiczne rozwiązanie, bo ma zawsze więcej funkcji. Czas i efektywność pracowników też przekładają się na pieniądze;
  4. Do bramki VoIP można podłączyć analogowy fax…
  5. …ale funkcjonalnie i tak jest to gorsze rozwiązanie niż wirtualny fax z naszej oferty (o czym też jeszcze napiszemy).


Zamknij [X]