Przejdź do menu nawigacji Przejdź do treści aktualnej strony
udogodnienia dla niedowidzących Rozmiar tekstu: Kontrast:  
Artboard 32 Artboard 5 Artboard 19

VoIP motorem napędowym e-commerce

Od pewnego czasu przyglądam się branży e-commerce. Co zwróciło moją uwagę to, że zadziwiająco mało sklepów internetowych aktywnie wykorzystuje korzyści, jakie niesie ze sobą telefonia internetowa.

Dlatego dzisiaj chciałbym przedstawić rozwiązania i usługi, które usprawnią działanie naszego e-biznesu.

Skuteczny e-biznes to przede wszystkim: jakość, dbanie o klienta, terminowa wysyłka towarów, szczegółowe informacje na temat dostępności poszczególnych produktów, rabaty oraz szybki i profesjonalny kontakt z klientem.

W przypadku tego ostatniego z pomocą przychodzi nam właśnie VoIP.

Kontakt telefoniczny podnosi naszą wiarygodność oraz daje naszym klientom poczucie dobrej i rzetelnej obsługi. Zawsze może się bowiem z nami skontaktować, w razie jakichkolwiek problemów czy wątpliwości.

Dosyć częstą praktyką jest podawanie klientom numeru komórkowego, co moim zdaniem nie do końca dobrze się kojarzy – z załatwianiem spraw ,,po drodze”, ,,przy okazji” i w ,,biegu”. Zdecydowanie lepiej wygląda numer stacjonarny, pod który wiem, że mogę zadzwonić, a ktoś po drugiej stronie, wyznaczony do odebrania tego telefonu, pomoże mi w ewentualnych problemach czy wątpliwościach.

Innym elementem, który jest już rzadziej spotykany w przypadku sklepów internetowych (może jedynie tych nieco większych) jest numer faxu. Dzięki niemu otrzymujemy możliwość szybkiego przesyłania dokumentów pomiędzy naszymi kontrahentami czy hurtowniami, co często może przyśpieszyć czas dostawy złożonego zamówienia.

W tym momencie do gry wchodzi VoIP, który potrafi dostarczyć nam wszystkich tych rozwiązań, za które w tradycyjnej telefonii musielibyśmy wydać całkiem sporą sumę.

Przede wszystkim telefonia internetowa daje nam sporą przewagę nad konkurencją. Umożliwia posiadanie wielu numerów z najróżniejszych stref numeracyjnych, co dla naszych klientów może stanowić miły element, gdyż połączenia realizowane są po stawkach lokalnych. Mało tego, posiadanie pod tym samym ,,telefonem” numeru ,,angielskiego” czy innego zagranicznego, również nie nastręcza większych problemów.
Brak powiązania geograficznego z numerami. Będąc na wakacjach i podłączając naszą bramkę do internetu, możemy nadal prowadzić wsparcie telefoniczne dla naszych klientów, czy to w Chinach czy w Chorwacji. Dla klientów jest to całkowicie przezroczyste i nie zauważają żadnej różnicy (uwaga techniczna: ponieważ głos transmitowany jest przez internet, parametry techniczne dostępnych łącz w hotelach czy kafejkach, mogą znacznie utrudnić swobodne działanie).

Usługi dodatkowe:

Fax2Mail. Dodając w panelu FreecoNet usługę Fax2Mail, wszystkie faxy wysłane na dany numer dostajemy na naszą skrzynkę pocztową w postaci PDF. Bardzo miło, prawda?

IVR. Dzięki integracji systemu FreecoNet z syntezatorem mowy IVO, możliwe jest w prosty sposób stworzenie zapowiedzi, która informowałaby naszych klientów, w jakich godzinach sklep jest czynny.

Wszystko to za… Podliczmy:

Konto użytkownika: 1,22
Numer miejski: 2×0,73 (jeden na telefon, drugi na fax)
Usługa przełącznik: 5 (poza godzinami przekierowanie na zapowiedź)
Usługa odtwórz zapowiedź: 1,50
Usługa Fax2Mail: 5
Głos syntezatora mowy Jacek: 10

Razem wychodzi 24,18 PLN brutto, co chyba jest niedużym kosztem w porównaniu ze zwiększeniem obrotów, jakie daje nam poprawa kontaktu z klientami.
Dodatkowo otrzymujemy możliwość wykonywania połączeń wychodzących po bardzo atrakcyjnych cenach.

Zachęcam gorąco do wykorzystania VoIP w swoim e-biznesie!

(Szczegóły na http://freeconet.pl)

Michał Czerwiński


Zamknij [X]