Przejdź do menu nawigacji Przejdź do treści aktualnej strony
udogodnienia dla niedowidzących Rozmiar tekstu: Kontrast:  
Artboard 32 Artboard 5 Artboard 19

VoIP opanowuje serwisy społecznościowe

Na rynku serwisów społecznościowych robi się coraz bardziej tłoczno. Nic więc dziwnego, że na sile przybiera również walka o użytkowników, a jej głównym orężem jest stwarzanie im coraz nowszych możliwości. Nie wystarczają już takie podstawowe funkcje, jak możliwość budowania sieci kontaktów, zapraszania znajomych, wysyłania prywatnych wiadomości, fora i grupy dyskusyjne. Liczyć się zaczyna szybkość interakcji i swoboda kontaktu między znajomymi w serwisie społecznościowym. Dlatego coraz częściej spotykamy się z adaptowaniem przez tego typu serwisy rozwiązań telefonii internetowej.

Do wprowadzenia systemu komunikacji głosowej opartej o VoIP właśnie szykuje się Facebook. Usługę rozmów głosowych dla Facebooka udostępniać będzie firma Vivox. Użytkownicy zarejestrowani w serwisie zyskają możliwość bezpośrednich rozmów między sobą. Za darmo będą mogli podyskutować ze wszystkimi znajomymi z listy kontaktów – wystarczy, że zainstalują wtyczkę do portalu. Możliwe też będą rozmowy grupowe – do pięciu użytkowników jednocześnie. Także użytkownicy Twittera będą mogli prowadzić bezpłatne, krótkie rozmowy głosowe – właśnie trwa testowanie usługi Jajah@call, opracowanej przez kalifornijską firmę Jajah Inc. Rozmowa będzie możliwa dla osób posiadających konto na Twitterze i Jajah.

Integracja VoIP z serwisami społecznościowymi to trend od dawna obserwowany na rynku, który teraz – za sprawą Facebooka i Twittera – tylko się nasilił. Użytkownicy tych dwóch serwisów mają na razie jedynie możliwość zwykłej rozmowy, ale wkrótce – w pogoni za oczekiwaniami użytkownikiem – być może konieczne stanie się uruchamianie bardziej zaawansowanych usług dodanych. Z punktu widzenia całego rynku VoIP jest to bardzo pozytywny trend, gdyż popularyzuje telefonię internetową. I oby tak dalej!

Także FreecoNet zaoferował swoim użytkownikom opcję darmowych połączeń telefonicznych z poziomu strony www. Konfiguracja usługi jest bardzo prosta – użytkownik FreecoNet musi tylko ze swojego panelu pobrać specjalny dodatek FlashCall. Po instalacji w wybranym miejscu, na jego witrynie internetowej pojawi się kontrolka kontaktu.


Zamknij [X]