Korzyści płynące z Unified Communications (UC), a także zmiany, jakie zjawisko to ze sobą niesie dla biznesu i zwykłych ludzi, jest od jakiegoś czasu obiektem bardzo intensywnego zainteresowania największych firm na świecie, a także wielu najbardziej opiniotwórczych mediów. Świadczy o tym choćby pobieżny przegląd prasy światowej na temat UC z ostatnich tygodni. I tak w anglojęzycznym internetowym wydaniu Computerworld możemy znaleźć ciekawe opracowanie firmy NEC – „Is Unified Communications the Next Stage of Mobility” – które omawia wzajemne relacje pomiędzy mobilnością i UC. Szczególnie ciekawe w tym opracowaniu są konkretne przykłady z 4 różnych branż, które pokazują, jak można zwiększyć efektywność pracowników w wyniku integracji systemów mobilnych i rozwiązań z zakresu UC.
Dużo miejsca tematowi UC poświęcił także ostatnio w specjalnym raporcie „The Economist”. Jego lekturę warto zacząć od artykułu „Nomad at last”, który pokazuje nowe znaczenie słowa oaza. Tym razem nie chodzi o wodę, ale o coś równie cennego we współczesnym świecie – bezprzewodowy dostęp do Internetu, który wraz z rozwiązaniami z zakresu UC kompletnie zmienia nasze przyzwyczajenia i życie. Warto także przeczytać artykuł – „Labour movement”. Jest on poświęcony wadom i zaletom pracy z każdego miejsca na świecie i bycia zawsze dostępnym, co jest jedną z cech charakterystycznych dla UC. Raport jest zdecydowanie obszerniejszy i zawiera wiele innych ciekawych tekstów. Wszystkie są dostępne online. Jeśli nie mamy czasu na lekturę całości raportu, warto jeszcze chociaż przejrzeć tekst – „Homo mobilis”. Zdaniem „The Economist”, tak właśnie ktoś nas kiedyś nazwie.