Przejdź do menu nawigacji Przejdź do treści aktualnej strony
udogodnienia dla niedowidzących Rozmiar tekstu: Kontrast:  
Artboard 32 Artboard 5 Artboard 19

Prasa o konkurencji

Przeczytałem dzisiaj rano w Pulsie Biznesu artukuł zatytułowany „Easycall chce przejmować”. Zainteresowały mnie w nim szczególnie przytoczone liczby.

Cytat pierwszy: „Baza klientów Easycall to ponad ćwierć miliona osób oraz przedsiębiorstw. W rozbiciu na usługi to niemal 250 000 użytkowników telefonii internetowej VoIP, około 4 000 telefonii stacjonarnej oraz osoby korzystające z usług dostępu do internetu. Według szacunków, za 2009 rok przychody wyniosły około 2,7 mln zł, a wynik finansowy był dodatni.”

Po prostych obliczeniach można stwierdzić, że przychód EasyCall z klienta to 90 groszy/miesiąc. Nie jestem w stanie tego zweryfikować, ale w mojej opinii, albo liczba klientów jest około dziesięciokrotnie zawyżona, albo szacunek przychodów dziesięciokrotnie zaniżony.

Cytat drugi: „Według firmy badawczej PMR, wartość rynku telefonii VoIP w Polsce na koniec 2008 roku wyniosła 440 mln zł. Oprócz Easycall jednym z największych graczy jest FreecoNet, który w tym roku połączy się z Tlenofonem. Wspólnie mają 40% rynku, a chcą zwiększyć ten udział do 70%.”

Wartość rynku VoIP wydaje mi się być tutaj również znacznie przeszacowana. Prawdopodobnie PMR włączył do szacunków wartość usług VoIP oferowanych przez dostawców 3Play w ramach oferty telewizja+internet+telefon. FreecoNet Tlenofon S.A. prawdopodobnie ma około 40% rynku, ale jest to rynek telefonii „pure voip”, który stanowi jedynie około 10% całego rynku VoIP szacowanego przez PMR.

Krzysiek Malicki


Zamknij [X]