Praca zdalna lub hybrydowa stała się naszą codziennością. Telefonia VoIP pozwala na bezproblemową łączność niezależnie od lokalizacji jej użytkowników. Warto znać jej możliwości, aby bezproblemowo wdrożyć taki tryb pracy w firmie. Z tego powodu przygotowaliśmy dla Was krótki poradnik i przewodnik po funkcjach naszej platformy, idealnych do pracy zdalnej.
Przekierowanie
Podstawowa i darmowa usługa. Na sztywno kieruje wszystkie połączenia na dany numer na dowolny inny. Pamiętajcie, że kierowanie ruchu np. na numer komórkowy spowoduje naliczenie opłat na połączenia wychodzące z FCN na numery komórkowe (na szczęście niedawno bardzo obniżyliśmy ceny rozmów na komórki dla wszystkich modeli rozliczeniowych – prepaid i abonamentów).
Telefon FCN
Alternatywnym rozwiązaniem może być korzystanie z naszej darmowej aplikacji Telefon FCN. Pozwala ona na bezproblemową rozmowę nawet na słabej jakości połączeniu komórkowym. Aplikacja jest dostępna na iOS / Android. Istotne jest to, że w przeciwieństwie do przekierowania – pozwala także na dzwonienie i identyfikowanie się naszym firmowym numerem FCN. Nie ma zatem ryzyka, że odbiorca uzyska dostęp do naszego prywatnego numeru komórkowego kiedy będziemy musieli do niego oddzwonić.
Aplikacja Android / iOS: Telefon FCNPracuj zdalnie:
|
…lub inny program
Wiemy, że sporo z Was pracuje na komputerach i korzysta naszej telefonii na programach na Windowsie. Wy nie musicie nic robić – po prostu zabieracie komputer ze sobą do domu. Jeżeli chcecie zainstalować program na prywatnym urządzeniu – instrukcja konfiguracji ZoIPer5 jest dostępna w sekcji POMOC.
Telefon biurkowy
Jeżeli pracujecie na przewodowym telefonie biurkowym (np. popularnym u nas Yealink T19 lub T21), to właściwie możecie go zabrać ze sobą do domu. Po podłączeniu do internetu przez kabel sieciowy, powinien być on od razu gotowy do pracy – jego identyfikacja następuje przez jego adres MAC i nie trzeba tutaj więcej zabiegów konfiguracyjnych (chyba że sami wprowadziliście dodatkowe obostrzenia dotyczące adresu IP w panelu FCN). Najlepszym zastępstwem na telefon może być jednak nasza aplikacja Telefon FCN.
Dzwonienie konferencyjne
Korzystając z FCN, z fizycznego telefonu czy programu komputerowego lub naszej aplikacji, możecie wykonać tzw. połączenie konferencyjne. Pozwala ono połączyć się z wieloma osobami jednocześnie. Wykonuje się je bardzo prosto: po nawiązaniu połączenia z pierwszą osobą, na ekranie aplikacji (lub klawiaturze telefonu) trzeba wybrać opcję “+ Dodaj” (w przypadku np. aplikacji Telefon FCN) lub przycisk “Conf” w przypadku telefonów fizycznych. Następnie trzeba wybrać numer do kolejnej osoby i tak dalej. W zasadzie nie ma ograniczeń co do liczby uczestników takiej konferencji, miejmy jednak na uwadze, że przy spotkaniach na więcej niż 5 osób będą one po prostu bardzo trudne, gdyż wszystkie już wybrane i dołączone do konferencji osoby muszą oczekiwać w zawieszeniu aż organizator skończy wybierać wszystkie numery. Proces może się dodatkowo przeciągnąć, jeżeli ktoś nie będzie odbierać. Tak naprawdę, do rozmów grupowych najwygodniejsze mogą być…
Telekonferencje (usługa FCN)
Pokoje telekonferencyjne. Ich działanie jest naprawdę bardzo proste. Nasz BOK może otworzyć dla Was pokój telekonferencyjny pod określonym numerem telefonu. Każdy kto chce rozmawiać musi na ten numer zadzwonić, a odbieraniem zajmuje się automat. Pokój można zabezpieczyć numerem PIN, można dla niego definiować komunikaty powitalne i weryfikować liczbę uczestników, można też kierować na niego z poziomu usługi Autoryzuj, która pozwoli np. na dostęp do pokoju jedynie upoważnionym przez administratora numerom. Więcej o usłudze telekonferencji przeczytacie na jej stronie w sekcji dla firm.
Darmowe telekonferencje
Założenie pokoju telekonferencyjnego może wymagać czasu, dlatego możecie też skorzystać z naszej bardzo prostej, darmowej usługi ispotkania.pl. Korzystanie z tej usługi jest banalne: zadzwonicie na numer usługi i postępujcie zgodnie z instrukcjami automatu. Usługa pozwala założyć darmowy pokój telekonferencyjny o określonym kodzie i numerze PIN, które wystarczy potem przekazać zainteresowanym uczestnikom. Więcej o usłudze przeczytacie na jej stronie internetowej:
Przejdź do strony iSpotkania.pl »
Pamiętaj:
Pocztę głosową sprawdzisz w panelu WWW
Każdy użytkownik FCN może zalogować się do własnego panelu WWW i tam wygodnie wysłuchać wiadomości poczty głosowej.
Masz funkcję wysyłania komunikatów na e-mail
Polecamy funkcję “Nagraj wiadomość”, która powoduje wysłanie nagranych wiadomości poczty głosowej jako pliki dźwiękowe na pocztę e-mail. Przeczytaj o niej w dziale usług dla firm.
Firma może ustawić komunikat dla wszystkich
Komunikat w FCN kosztuje niecałe 2 zł, a pozwoli poinformować wszystkich dzwoniących o możliwych utrudnieniach w komunikacji czy opóźnieniach w dostawie.
Pamiętaj o przekierowaniu warunkowym
Przekierowanie “na sztywno” darmową usługą jest łatwe i mimo swoich ograniczeń – załatwia sprawę natychmiast. Warto jednak podejść do zagadnienia trochę sprytniej, szczególnie, że pracować zdalnie możemy przez dłuższy okres. Przekierowanie warunkowe pozwala kierować na dowolny numer telefonu zależnie od pory dnia, dnia tygodnia, a nawet numeru czy typu numeru dzwoniącego. Prawdopodobnie nie chcemy odbierać na prywatnym numerze późnych połączeń od klientów, chcemy mieć też spokój w weekend, a może połączenie od kontrahenta z zagranicy powinno zostać przekierowane w każdych warunkach?. Ta usługa pozwoli to zrobić.