Przejdź do menu nawigacji Przejdź do treści aktualnej strony
udogodnienia dla niedowidzących Rozmiar tekstu: Kontrast:  
Artboard 32 Artboard 5 Artboard 19

Cisco SPA122 – instrukcja konfiguracji bramki VoIP

Aby bramka VoIP prawidłowo działała w FCN należy ją podłączyć i skonfigurować. Odbywa się to w kilku prostych krokach.

  1. Aktualizacja i dostęp WAN dla Cisco SPA122 Version 1.0.1 (022)
  2. Podłącz urządzenie
  3. Ustal adres IP bramki
  4. Skonfiguruj bramkę w przeglądarce www
  5. Wprowadź ustawienia portu dla konta FCN
  6. Skonfiguruj opcję wysyłania faxów

 

1. Aktualizacja i dostęp WAN dla Cisco SPA122 Version 1.0.1 (022)

Bramka Cisco SPA122 ma możliwość konfiguracji jedynie poprzez port LAN. Aby uruchomić konfigurator www należy podłączyć urządzenie z komputerem po porcie LAN oznaczony na bramce jako „Ethernet”. W wersji 1.0.1 (022) SPA122 nie obsługuje faksów, także zalecana jest aktualizacja oprogramowania bramki.

Obraz przedstawiający bramkę Cisco SPA122 z zaznaczonym portem Ethernet.

Po podłączeniu LAN-owym, w pasku adresu przeglądarki wprowadź domyślny adres IP bramki 192.168.15.1 i naciśnij ENTER. W ten sposób otrzymasz dostęp do panelu konfiguracyjnego urządzenia na www.

Domyślne hasła: admin/admin

Problemem w wersji 1.0.1 (022) jest brak wszystkich opcji konfiguracyjnych. Aby uzyskać dostęp do pełnego menu należy dokonać resetu bramki do ustawień fabrycznych **** 73738#1 (kod do wprowadzenia z poziomu słuchawki) po czym ponownie zalogować się do konfiguratora.

Teraz możesz przejść do zakładki Administration > Firmware Upgrade i aktualizować bramkę do wersji 1.1.0 (011)

Obraz przedstawiający stronę aktualizacji firmware'u w panelu konfiguracyjnym bramki Cisco SPA122.

*Aktualizacja firmware’u jest konieczna w przypadku obsługi urządzeń faksowych przez bramkę

Po wgraniu nowego firmware’u możemy kontynuować konfigurację poprzez port LAN lub też odblokować zdalny dostęp poprzez port WAN. W tym celu konieczna będzie zmiana hasła w zakładce: Administration > User List > Admin

Obraz przedstawiający stronę z listą użytkowników w panelu konfiguracyjnym bramki Cisco SPA122.

Obraz przedstawiający stronę zmiany hasła użytkownika w panelu konfiguracyjnym bramki Cisco SPA122.

Po zmianie hasła możemy odblokować dostęp WAN w zakładce: Administartion>Management>Access Management>Remote Access>Remote Management (zaznaczamy „Enabled”)

Obraz przedstawiający stronę Web Access Management w panelu konfiguracyjnym bramki Cisco SPA122. W sekcji Remote Access należy zaznaczyć Enabled dla opcji Remote Management.

Teraz możesz podłączyć i skonfigurować bramkę zdalnie zgodnie z poniższą instrukcją:

2. Podłącz urządzenie

Obraz przedstawiający bramkę Cisco SPA122 z opisem portów. Dwa pierwsze to porty FXS na telefony analogowe/fax (2 linie VoIP). Następne jest gniazdo RJ-45 do podłączenia komputera (dowolnego urządzenia sieciowego), a po nim gniazdo RJ-45 do połączenia z internetem/routerem w wolny port LAN. Na końcu jest gniazdo zasilania 5V.

 

3. Ustal adres IP bramki

  • Na klawiaturze telefonu wciśnij 4 gwiazdki: ****
  • Po usłyszeniu w słuchawce telefonu głosu „Konfiguracji Menu” wciśnij 110#
  • W słuchawce podany zostanie adres IP Twojej bramki VoIP (np. 192.168.0.101)

4. Skonfiguruj bramkę w przeglądarce www

  • Uruchom dowolną przeglądarkę internetową
  • W pasku adresu przeglądarki wprowadź adres IP bramki VoIP, których otrzymałaś/-eś (np. 192.168.0.101) i naciśnij ENTER

Wprowadzony adres przeniesie Cię do panelu konfiguracyjnego Twojej bramki VoIP

Obraz przedstawiający stronę logowania do panelu konfiguracyjnego bramki Cisco SPA122. Domyślne hasła to admin/admin. Dla zwiększenia bezpieczeństwa Twojego konta VoIP zalecamy zmianę domyślnych haseł w panelu konfiguracyjnym w zakładce Administration - Management - User List - edycja.

Obraz przedstawiający stronę z listą użytkowników w panelu konfiguracyjnym bramki Cisco SPA122.

 

5. Wprowadź ustawienia portu dla konta FCN

Zakładka Voice > Line 1 /2 (na bramce PHONE 1 /2):

Prawidłowe ustawienia portu dla konta VoIP

parametr

wartość dla FCN

NAT Keep Alive Enable: yes
Proxy: sip.fcn.pl lub sip.freeconet.pl
Out Bound proxy: sip.fcn.pl lub sip.freeconet.pl
Use Out Bound proxy: yes
Register yes
Register expires: 60
Use DNS SRV: yes
DNS SRV Auto Prefix: yes
User ID: login konta FCN
Password: hasło VoIP FCN
Prefered codec: G729a (opcjonalnie)

* UWAGA! W FCN występują 2 hasła:

  • hasło do panelu
  • hasło VoIP.

Do konfiguracji urządzeń oraz programów należy użyć tego drugiego – hasła VoIP. Hasło dostępne jest w Panelu Użytkownika FCN w zakładce Konfiguracja >> Użytkownik >> Zmień hasło VoIP.

Zapisz wprowadzone ustawienia przyciskiem „Submit”.

Obraz przedstawiający stronę Line 1 z prawidłowo wypełnionymi danymi w zakładce Voice w panelu konfiguracyjnym bramki Cisco SPA122.

Obraz przedstawiający stronę Line 1 z prawidłowo wypełnionymi danymi w zakładce Voice w panelu konfiguracyjnym bramki Cisco SPA122. Na dole strony znajduje się przycisk Submit.

Po kilkunastu sekundach bramka pobierze wszystkie ustawienia i będzie gotowa do działania w FCN!

6. Skonfiguruj opcję wysyłania faxów

Wgraj firmware dostępny pod tym linkiem.
Ustaw kodek: t38

Jeśli Twoja bramka zarejestruje się poprawnie do platformy zadzwoń testowo na numer FCN sprawdzający stan Twojego konta. W tym celu wybierz numer 901 na klawiaturze swojego telefonu.


Zamknij [X]