Przejdź do menu nawigacji Przejdź do treści aktualnej strony
udogodnienia dla niedowidzących Rozmiar tekstu: Kontrast:  
Artboard 32 Artboard 5 Artboard 19

Grandstream DP715 – instrukcja konfiguracji

Aby telefon VoIP prawidłowo działał w FCN należy go podłączyć i skonfigurować. Odbywa się to w kilku krokach. Po prostu:

1. Podłącz urządzenie
2. Skonfiguruj telefon:

– ustal adresu IP telefonu
– skonfiguruj telefon w przeglądarce www
– wprowadź ustawienia Basic settings
– wprowadź ustawienia Profile 1/2
– wprowadź ustawienia Handsets

1. Podłącz urządzenie

Obraz przedstawiający schemat portów w stacji bazowej telefonu.

Obraz przedstawiający schemat diod sygnalizujących w stacji bazowej telefonu.

 

2. Skonfiguruj telefon

Ustal adresu IP telefonu

  • na zarejestrowanej do bazy słuchawce wciśnij trzy razy gwiazdkę: ***
  • po usłyszeniu w słuchawce telefonu głosu 'Konfiguracji Menu’ wciśnij: 02
  • w słuchawce usłyszysz aktualny adres IP swojego telefonu (np. 192.168.0.101)

Skonfiguruj telefon w przeglądarce www

  • uruchom dowolną przeglądarkę internetową
  • w pasku adresu przeglądarki wprowadź adres IP telefonu, który otrzymałeś/aś (np. 192.168.0.101) i naciśnij ENTER.

Wprowadzony adres przeniesie Cię do panelu konfiguracji Twojego telefonu.

Domyślne hasło dostępu do panelu to: admin

Brak indywidualnie zmienionego hasła umożliwia atak na Twoje konto i korzystanie ze zgromadzonych tam środków – konieczna jest zmiana hasła do panelu konfiguracyjnego!

Wprowadź ustawienia BASIC SETTINGS

Przejdź do zakładki „Basic settings” zaznaczając poszczególne pozycje tak, jak na obrazku poniżej. Zapisz zmiany klikając „Update” na dole strony.

Obraz przedstawiający zakładkę Basic settings w panelu konfiguracyjnym telefonu.

Prawidłowe wartości parametrów konta VoIP dla FCN w zakładce BASIC
Web Port: 80
Telnet Server: Yes
IP Address: statically configured as
IP Address: 192.168.2.160
Subnet Mask: 255.255.255.0
Default Router: 192.168.2.1
DNS Server 1: 8.8.8.8
DNS Server 2: 8.8.4.4
Self-Defined Time Zone: MTZ+6MDT+5,M3.2.0,M11.1.0
Allow DHCP server to set Time Zone: No

 

Wprowadź ustawienia PROFILE 1/2

Przejdź do zakładki „Profile 1” lub „Profile 2” i wprowadź odpowiednie parametry dla operatora FCN tak, jak na obrazku poniżej.

Obraz przedstawiający zakładkę Profile 1 w panelu konfiguracyjnym telefonu.

Prawidłowe wartości parametrów konta VoIP dla FCN w zakładce Profile 1 lub 2

Basic Configuration:

Profile Active: Yes
Primary SIP Server: sip.freeconet.pl
Failover SIP Server: sip.freeconet.pl
Prefer Primary SIP: Yes
Outbound Proxy: sip.freeconet.pl
SIP Transpoort: UDP
NAT Traversal (STUN): No, but send keep-alive

Advance Configuration:

DNS Mode: SRV
TEL URI: Disabled
SIP Registration: Yes
Unregister On Reboot: No
Outgoing Call without Registration: No
Register Expiration: 1
SIP Registration Failure Retry Wait Time: 20
Local SIP port: 5060
Local RTP port: 5004
Use Random Port: No
Refer-To Use Target Contact: No
Transfer on Conference Hangup: No
Disable Bellcore Style 3-Way Conference: No
Remove OBP from Route Header: No
Support SIP Instance ID: Yes
Validate Incoming SIP Message: No
Check SIP User ID for incoming INVITE: No
Allow Incoming SIP Messages from SIP Proxy Only: No
SIP T1 Timeout: 0.5 sec
SIP T2 Intterval: 4 sec
DTMF Payload Type: 101
Preferred DTMF method: Priority 1: In-audio
Preferred DTMF method: Priority 2: RFC2833
Preferred DTMF method: Priority 3: SIP INFO
Disable DTMF Negotiation: No
Send Hook Flash Event: No
Enable Call Features: Yes
Ring Timeout: 60
Hunting Group Ring Timeout: 20
Hunting Group Type: Circular
Delayed Call Forward Wait Time: 20
No Key Entry Timeout: 4
Early Dial: No
Use # as Dial Key: Yes
Dial Plan: {x+|*x+|*xx*x+}
SUBSCRIBE for MWI: No
Send Anonymous: No
Disable Call-Waiting: No
Disable Call-Waiting Caller ID: No
Disable Reminder Ring for On-Hold Call: No
Anonymous Call Rejection: No
Session Expiration: 180
Min-SE: 90
Caller Request Timer: No
Force Timer: No
UAC Specify Refresher: Omit
UAS Specify Refresher: UAC
Force INVITE: No
Enable 100rel: No

Codec Configuration:

Preferred Vocoder: choice 1: G729
Preferred Vocoder: choice 2: PCMA
Preferred Vocoder: choice 3: G723
Preferred Vocoder: choice 4: PCMU
Preferred Vocoder: choice 5: G726-32
Preferred Vocoder: choice 6: iLBC
VAD: No
Jitter Buffer Type: Adaptive
Jitter Buffer Length: Medium
SRTP Mode: Disabled
G723 Rate: 6.3kbps encoding rate/td>
Use First Matching Vocoder in 200OK SDP: No
iLBC Frame Size: 20 ms
iLBC Payload Type: 97
Voice Frames per Packet: 2
Symmetric RTP: No

 

Wprowadź ustawienia HANDSETS

Przejdź do zakładki „Handsets” i wpisz dane swojego konta w pozycji „Handset1” (login / hasło VoIP) oraz wybierz ustawiony wcześniej profil. Dla większej ilości słuchawek powtórz czynność w pozycjach „Hanset 2-5”.

Obraz przedstawiający zakładkę Handsets w panelu konfiguracyjnym telefonu.

 

Po chwili telefon pobierze wszystkie ustawienia i będzie gotowy do działania w FCN. Po udanej konfiguracji zakładka STATUS pokazuje „Registered” przy danej słuchawce tak, jak na obrazku poniżej.

Obraz przedstawiający zakładkę Status w panelu konfiguracyjnym telefonu. W sekcji Handset status dla Handset1 i Handset 2 kolumna SIP Registration ma wartość Registered.

Twój telefon został prawidłowo skonfigurowany i jest gotowy do działania w FCN.


Zamknij [X]