Przejdź do menu nawigacji Przejdź do treści aktualnej strony
udogodnienia dla niedowidzących Rozmiar tekstu: Kontrast:  
FCN

Lead360: która reklama daje najlepszy ruch na twoją firmową infolinię w FCN?

Pisaliśmy już o mierzeniu ruchu w FCN z pomocą systemu serii numerów wirtualnych. Teraz przedstawiamy nasze nowe, bardziej zaawansowane narzędzie: Lead360, które wskaże wam źródła kampanii online oraz offline, które konwertują na połączenia telefoniczne. Jak działa i co potrafi?

Na początku przypomnijmy logikę mierzenia skuteczności różnych kanałów reklamowych w FCN. Wróćmy do schematu z naszego poprzedniego artykułu:

Idea jest prosta: przypisując różnym kanałom indywidualne numery wirtualne (czyli funkcjonujące tylko na naszej platformie, bez urządzenia czy aplikacji), jesteśmy w stanie badać ich skuteczność poprzez śledzenie ruchu osobno na każdym z nich.

Ostatecznie, wszystkie połączenia dzięki przekierowaniom i tak mogą trafiać do naszej infolinii (choć nie ma tutaj faktycznie żadnych ograniczeń – gdyż nasza platforma i tak przełączy użytkownika tam gdzie chcemy, także poza naszą sieć).

System jaki można zbudować samodzielnie na FCN jest prosty, wydajny i co najważniejsze – praktycznie darmowy nawet w firmie prowadzącej multum kampanii, wymagających kilkudziesięciu numerów miejskich i sub-kont użytkowników, z całym arsenałem usług VoIP do przełączeń użytkowników (w końcu konto użytkownika kosztuje złotówkę netto, numer sześćdziesiąt groszy a ceny usług wahają się od złotówki do pięciu).

Ma on jednak swoje ograniczenia. O ile jesteśmy w stanie dzięki niemu poznać ruch generowany przez numer podany na naszej stronie internetowej (lub nawet konkretnym LP jeżeli umieścimy tam inny numer miejski) – to nie dowiemy się w ten sposób, które kampanie kierujące użytkowników na stronę są najskuteczniejsze. Innymi słowy – nie dowiemy się, czy użytkownik trafiający do nas przez kampanię na Facebooku, Adwords czy organicznie dzwoni lub nie. Nie zobaczymy też tych danych w usłudze, z której większość z nas zapewne korzysta – Google Analytics, gdzie śledzimy konwersje generowane innymi metodami.

Lead360: mierzy i łączy

Te ograniczenia pokonuje nowy produkt Aiton Caldwell SA (czyli właściciela platformy VoIP FCN) – Lead360. Jest to system do śledzenia i analizowania konwersji z reklam na telefon. Sposób jego działania opisuje infografika:

Lead360 pokaże nam źródło, z jakiego trafił na naszą witrynę użytkownik, który wykonał połączenie telefoniczne. Dodatkowo, zmierzy konwersje na kanałach offline – analogicznie do ręcznego ustawienia numerów na FCN. Pozwoli tym samym porównać ich skuteczność w jednym, czytelnym panelu informacyjnym lub naszym koncie Google Analytics (dzięki możliwości konfiguracji celu opartego o wykonanie połączenia). Oto najważniejsze wyróżniki naszej nowej usługi względem ręcznego mierzenia kampanii:

Najistotniejsze funkcje Lead360
Automatyczna podmiana numerów na stronie www: sercem usługi jest karuzela numerów wirtualnych, które rotują na witrynie internetowej klienta dzięki specjalnemu skryptowi. System wykrywa źródło ruchu użytkownika i zależnie od niego – wyświetla mu dedykowany numer telefoniczny.
Integracja z Google Analytics: połączenie konta Lead360 z kontem Google Analytics daje dwie korzyści: po pierwsze, w panelu informacyjnym platformy możemy nadać danym o połączeniach dodatkowe wymiary zaimportowane z konta Google (m. in. demograficzne czy odnośnie technologii). Po drugie, zyskujemy możliwość zdefiniowania celów w koncie Google i rejestrowanie połączeń telefonicznych jako konwersji.
Panel informacyjny do wszystkich danych: usługa ma własny panel pozwalający na kompleksową analizę wszystkich danych, odsłuchiwanie nagranych rozmów i generowanie specjalnych raportów (oraz ustalanie ich cyklicznej wysyłki).
Widoczność danych offline: w systemie można skonfigurować numery telefoniczne eksponowane w kanałach offline, tzn. w reklamie prasowej, telewizji, ulotkach czy na witrynie sklepowej. Dzięki temu połączenia na nie też są rejestrowane.

Cześć telekomunikacyjna Lead360

Do działania Lead360 wykorzystuje  przydzielone lub przeniesione do sieci Aiton Caldwell numery miejskie.. A jak dochodzi do odebrania rozmowy przez pracownika? Mamy trzy główne możliwości:

Jak połączyć system z telefonią wykorzystywaną przez BOK/Sprzedaż?
Rejestracja Konta SIP usługi Lead360 na telefonie biurkowym VoIP lub aplikacji: w ramach usługi Lead360 użytkownik otrzymuje konta SIP, na które może kierować ostatecznie połączenia przychodzące “z reklam”. Te konta mogą być uruchomione na aplikacji do dzwonienia lub biurkowym telefonie VoIP.
Dowolny numer poza siecią Aiton Caldwell SA: połączenie przychodzące z reklamy może zostać przekierowane na dowolny numer telefoniczny, nawet komórkowy. W takiej sytuacji trzeba pamiętać o opłacie za przekierowaną rozmowę, zgodną z cennikiem usługi Lead360.
Konto VoIP na platformie FCN: Lead360 pozwala odbierać połączenia przychodzące, ale nie oferuje funkcji infolinii takich jak kolejkowanie połączeń, interaktywne menu IVR. Jest to jeden z powodów, dla którego możemy chcieć ustawić przekierowanie z tego systemu na konto w FCN, gdzie oferujemy wszystkie te usługi. Dodatkowo, pamiętajmy, że kierowanie połączenia na numer w sieci FCN nic nie kosztuje, gdyż obydwie platformy są częścią sieci telekomunikacyjnej Aiton Caldwell SA. Z tego powodu Lead360 jest doskonałym narzędziem dla posiadaczy infolinii w FCN, gdyż korzystając z obydwu usług, zapłacą oni jedynie abonament za usługę Lead360. Będą mieli wtedy dostęp zarówno do narzędzia analitycznego jak i wszystkich funkcji potrzebnych na infolinii obsługującej duży ruch.

Lead360 oferuje też wiele innych możliwości – raporty wysyłane na e-mail, możliwość nagrywania i odsłuchiwania rozmów w panelu, a także powiadomienia SMS. To idealne narzędzie dla firm korzystających z wielu rodzajów reklam i chcących mierzyć ich skuteczność.

Sprawdź usługę Lead360 »

emoji-happyemoji-sadcrosscheckbulbcheckmark
MASZ PYTANIA?
INFOLINIA
22 10 10 100
DARMOWA
DOSTAWA
METODY PŁATNOŚCI
dostępne metody płatności to przelew bankowy i/lub Visa/MasterCard
Płatności DotPay
{{{fields.cart.product.image}}}

Zamawiasz teraz: {{fields.cart.product.title}}

Liczba sztuk:
Do zapłaty: {{ (fields.cart.product.price_netto * fields.cart.product.quantity - coupon_value_netto) | format_zl }} zł netto / {{ (fields.cart.product.price * fields.cart.product.quantity - coupon_value_brutto) | format_zl }} zł brutto
Uwzględniono zniżkę kuponu: {{ - coupon_value_netto | format_zl }} zł netto / {{ - coupon_value_brutto | format_zl }} zł brutto

Planujesz większe zakupy i nie chcesz zamawiać teraz? Chcesz wykorzystać kupon do wielu produktów?
Dodaj do koszyka

Wypełnij formularz, aby kupić szybko wybrany produkt

DANE DO FAKTURY I WYSYŁKI
wymagane jest podanie imienia
wymagane jest podanie nazwiska
pole wymagane
pole wymaganeniepoprawny numer NIP
pole wymaganeniepoprawny adres e-mail
pole wymaganeniepoprawny numer
pole wymagane
pole wymaganeniepoprawny kod pocztowy
pole wymagane
  Zastosuj kupon
{{coupon_error}}
pole wymagane
pole wymagane
pole wymagane
pole wymagane

{{ toggledmark(toggles.check2) }}
{{ toggledmark(toggles.check3) }}
{{ toggledmark(toggles.check_virtual) }}
proszę czekać... za chwilę nastąpi przekierowanie na stronę płatności
Prosimy poprawić błędy w formularzu: