Pisaliśmy już o mierzeniu ruchu w FCN z pomocą systemu serii numerów wirtualnych. Teraz przedstawiamy nasze nowe, bardziej zaawansowane narzędzie: Lead360, które wskaże wam źródła kampanii online oraz offline, które konwertują na połączenia telefoniczne. Jak działa i co potrafi?
Na początku przypomnijmy logikę mierzenia skuteczności różnych kanałów reklamowych w FCN. Wróćmy do schematu z naszego poprzedniego artykułu:
Idea jest prosta: przypisując różnym kanałom indywidualne numery wirtualne (czyli funkcjonujące tylko na naszej platformie, bez urządzenia czy aplikacji), jesteśmy w stanie badać ich skuteczność poprzez śledzenie ruchu osobno na każdym z nich.
Ostatecznie, wszystkie połączenia dzięki przekierowaniom i tak mogą trafiać do naszej infolinii (choć nie ma tutaj faktycznie żadnych ograniczeń – gdyż nasza platforma i tak przełączy użytkownika tam gdzie chcemy, także poza naszą sieć).
System jaki można zbudować samodzielnie na FCN jest prosty, wydajny i co najważniejsze – praktycznie darmowy nawet w firmie prowadzącej multum kampanii, wymagających kilkudziesięciu numerów miejskich i sub-kont użytkowników, z całym arsenałem usług VoIP do przełączeń użytkowników (w końcu konto użytkownika kosztuje złotówkę netto, numer sześćdziesiąt groszy a ceny usług wahają się od złotówki do pięciu).
Ma on jednak swoje ograniczenia. O ile jesteśmy w stanie dzięki niemu poznać ruch generowany przez numer podany na naszej stronie internetowej (lub nawet konkretnym LP jeżeli umieścimy tam inny numer miejski) – to nie dowiemy się w ten sposób, które kampanie kierujące użytkowników na stronę są najskuteczniejsze. Innymi słowy – nie dowiemy się, czy użytkownik trafiający do nas przez kampanię na Facebooku, Adwords czy organicznie dzwoni lub nie. Nie zobaczymy też tych danych w usłudze, z której większość z nas zapewne korzysta – Google Analytics, gdzie śledzimy konwersje generowane innymi metodami.
Te ograniczenia pokonuje nowy produkt Aiton Caldwell SA (czyli właściciela platformy VoIP FCN) – Lead360. Jest to system do śledzenia i analizowania konwersji z reklam na telefon. Sposób jego działania opisuje infografika:
Lead360 pokaże nam źródło, z jakiego trafił na naszą witrynę użytkownik, który wykonał połączenie telefoniczne. Dodatkowo, zmierzy konwersje na kanałach offline – analogicznie do ręcznego ustawienia numerów na FCN. Pozwoli tym samym porównać ich skuteczność w jednym, czytelnym panelu informacyjnym lub naszym koncie Google Analytics (dzięki możliwości konfiguracji celu opartego o wykonanie połączenia). Oto najważniejsze wyróżniki naszej nowej usługi względem ręcznego mierzenia kampanii:
Automatyczna podmiana numerów na stronie www: sercem usługi jest karuzela numerów wirtualnych, które rotują na witrynie internetowej klienta dzięki specjalnemu skryptowi. System wykrywa źródło ruchu użytkownika i zależnie od niego – wyświetla mu dedykowany numer telefoniczny. | |
![]() |
Integracja z Google Analytics: połączenie konta Lead360 z kontem Google Analytics daje dwie korzyści: po pierwsze, w panelu informacyjnym platformy możemy nadać danym o połączeniach dodatkowe wymiary zaimportowane z konta Google (m. in. demograficzne czy odnośnie technologii). Po drugie, zyskujemy możliwość zdefiniowania celów w koncie Google i rejestrowanie połączeń telefonicznych jako konwersji. |
Panel informacyjny do wszystkich danych: usługa ma własny panel pozwalający na kompleksową analizę wszystkich danych, odsłuchiwanie nagranych rozmów i generowanie specjalnych raportów (oraz ustalanie ich cyklicznej wysyłki). | |
![]() |
Widoczność danych offline: w systemie można skonfigurować numery telefoniczne eksponowane w kanałach offline, tzn. w reklamie prasowej, telewizji, ulotkach czy na witrynie sklepowej. Dzięki temu połączenia na nie też są rejestrowane. |
Do działania Lead360 wykorzystuje przydzielone lub przeniesione do sieci Aiton Caldwell numery miejskie.. A jak dochodzi do odebrania rozmowy przez pracownika? Mamy trzy główne możliwości:
Rejestracja Konta SIP usługi Lead360 na telefonie biurkowym VoIP lub aplikacji: w ramach usługi Lead360 użytkownik otrzymuje konta SIP, na które może kierować ostatecznie połączenia przychodzące “z reklam”. Te konta mogą być uruchomione na aplikacji do dzwonienia lub biurkowym telefonie VoIP. | |
Dowolny numer poza siecią Aiton Caldwell SA: połączenie przychodzące z reklamy może zostać przekierowane na dowolny numer telefoniczny, nawet komórkowy. W takiej sytuacji trzeba pamiętać o opłacie za przekierowaną rozmowę, zgodną z cennikiem usługi Lead360. | |
![]() |
Konto VoIP na platformie FCN: Lead360 pozwala odbierać połączenia przychodzące, ale nie oferuje funkcji infolinii takich jak kolejkowanie połączeń, interaktywne menu IVR. Jest to jeden z powodów, dla którego możemy chcieć ustawić przekierowanie z tego systemu na konto w FCN, gdzie oferujemy wszystkie te usługi. Dodatkowo, pamiętajmy, że kierowanie połączenia na numer w sieci FCN nic nie kosztuje, gdyż obydwie platformy są częścią sieci telekomunikacyjnej Aiton Caldwell SA. Z tego powodu Lead360 jest doskonałym narzędziem dla posiadaczy infolinii w FCN, gdyż korzystając z obydwu usług, zapłacą oni jedynie abonament za usługę Lead360. Będą mieli wtedy dostęp zarówno do narzędzia analitycznego jak i wszystkich funkcji potrzebnych na infolinii obsługującej duży ruch. |
Lead360 oferuje też wiele innych możliwości – raporty wysyłane na e-mail, możliwość nagrywania i odsłuchiwania rozmów w panelu, a także powiadomienia SMS. To idealne narzędzie dla firm korzystających z wielu rodzajów reklam i chcących mierzyć ich skuteczność.
Zamawiasz teraz:
Planujesz większe zakupy i nie chcesz zamawiać teraz? Chcesz wykorzystać kupon do wielu produktów?
Dodaj do koszyka
Wypełnij formularz, aby kupić szybko wybrany produkt