Przejdź do menu nawigacji Przejdź do treści aktualnej strony
udogodnienia dla niedowidzących Rozmiar tekstu: Kontrast:  
Artboard 32 Artboard 5 Artboard 19

Instrukcja konfiguracji aplikacji Grandstream Wave (Android)

Aplikacja mobilna Grandstream Wave to darmowy, zaawansowany program do dzwonienia na system Android. Oferuje za darmo wszystkie funkcje niezbędne do pracy w biurze, czy nawet recepcji, gdzie pracownik musi przełączać dzwoniących do innych osób. Aplikację Grandstream Wave można zainstalować bezpośrednio na swoim urządzeniu ze sklepu Google Play. Oto instrukcja konfiguracji konta FCN na tej aplikacji.

Uruchom aplikację i wybierz ikonę trybu, aby przejść do ustawień

Obraz przedstawiający ekran główny aplikacji. Ikona trybu znajduje się w prawym dolnym rogu ekranu.

Wybierz opcję „Ustawienia konta”.

Obraz przedstawiający ekran ustawień aplikacji. Na górze ekranu jest opcja Ustawienia konta.

Wybierz ikonkę „+” aby dodać nowe konto

Obraz przedstawiający ekran ustawień konta w aplikacji. Ikona plus znajduje się w prawym górnym rogu ekranu.

Wybierz opcję „Konto SIP”

Obraz przedstawiający ekran dodawania nowego konta w aplikacji. Opcja Konto SIP znajduje się w sekcji Konta ogólne.

Przejdziesz do ekranu pokazanego poniżej. Pokazuje on wszystkie dane jakie powinny zostać uzupełnione do poprawnego funkcjonowania konta.

Niezbędne do uzupełnienia dane to nazwa użytkownika, hasło oraz adres serwera. Istotna uwaga: program może dokonać autokorekty nazwy serwera, zamieniając małe litery na kapitaliki. Należy to poprawić. Tzn. nazwa serwera powinna być następująca: sip.fcn.pl, a nie SIP.FCN.PL.

Obraz przedstawiający ekran edycji konta w aplikacji z prawidłowo wypełnionymi danymi.

Prawidłowe wartości parametrów konta w aplikacji
Aktywne konto Przełącznik ustawiony na pozycję „włączony”
Nazwa konta Nazwa użytkownika FCN
Serwer SIP sip.fcn.pl
ID użytkownika SIP login FCN
ID uwierzytelniania SIP login FCN
Hasło hasło VoIP użytkownika FCN

Po uzupełnieniu danych konto zostanie zarejestrowane i można rozpocząć dzwonienie.

Obraz przedstawiający ekran ustawień konta w aplikacji z dodanym nowym kontem.

Krok opcjonalny: zmiana wykorzystywanych kodeków dla lepszej jakości dźwięku.

Ten krok jest opcjonalny, gdyż aplikacja będzie działać poprawnie na domyślnych ustawieniach. Pozwala jednak ona dobrać wykorzystywane kodeki osobno dla rozmów prowadzonych przez WiFi, jak i GSM dla uzyskania możliwie najlepszej jakości dźwięku. W przypadku gdyby zachodziła potrzeba poprawa jakości rozmów, można zmienić listę wykorzystywanych kodeków. Aby to zrobić, należy wykonać następujące kroki:

Przejść do ustawień programu (ikonka trybiku), wybrać „Ustawienia konta”, a następnie swoje konto.

Spowoduje to przejście do całej listy ustawień dotyczących jedynie wykorzystywanego konta (na programie można mieć ich wiele). Należy przewinąć na dół listy, do pozycji „Ustawienia kodeku” i wybrać ustawienia kodeku audio.

Obraz przedstawiający ekran ustawień konta w aplikacji. Opcja Ustawienia kodeków audio znajduje się w sekcji Ustawienia kodeku.

Jak widać mamy możliwość zdefiniowania kodeków osobno dla rozmów prowadzonych przez WiFi i GSM. Rekomendujemy wybranie identycznych kodeków dla każdego typu połączenia.

Obraz przedstawiający ekran ustawień kodeków audio w aplikacji. Dostępne są opcje WiFi i 2G/3G/4G.

Ekran wyboru kodeków wygląda identycznie dla obydwu typów połączenia. Domyślnie wybrane kodeki to PCMU i PCMA. Oprócz nich możemy zaznaczyć G722, G726_32 i GSM.

Obraz przedstawiający ekran ustawień audio w aplikacji. Zaznaczone są domyślne opcje PCMU i PCMA.


Zamknij [X]