Przejdź do menu nawigacji Przejdź do treści aktualnej strony
udogodnienia dla niedowidzących Rozmiar tekstu: Kontrast:  
Artboard 32 Artboard 5 Artboard 19

Konfiguracja Gigaset A540IP z pomocą asystenta w telefonie

Przedstawiamy instrukcję przygotowania do pracy telefonu Gigaset A540 IP z wykorzystaniem dostępnego w aparacie asystenta – bez dostępu do interfejsu webowego przez przeglądarkę internetową.

Gigaset C540IP kupisz w naszym sklepie
Gigaset A540 IP to uniwersalny zestaw telefoniczny, który obsłuży nawet 6 słuchawek z niezależnymi kontami i numerami dla 6 pracowników. W naszym sklepie kupisz nie tylko zestaw podstawowy (stacja DECT i słuchawka), ale także dodatkowe słuchawki do jego rozbudowy.

Przejdź do sklepu»

Zalecamy tę metodę jedynie dla użytkowników domowych, bez dostępu do komputera, gdyż brak tutaj istotnych dla firmy opcji (konfiguracja nazw kont, słuchawek etc.), która chce zarejestrować w swojej stacji więcej niż jedną słuchawkę.

Zakładamy, że słuchawka jest już zarejestrowana w bazie (jeżeli jest częścią zestawu stacji DECT i słuchawki, to powinna być automatycznie przygotowana do pracy) i naładowana, a stacja DECT podłączona do sieci.

Jeżeli w stacji DECT nie jest zarejestrowane żadne konto VoIP, to urządzenie samo zasugeruje skorzystanie z asystenta. Asystenta (kreatora konfiguracji) można uruchomić też wybierając kolejno pozycje (prawym przyciskiem wyświetlacza):

Menu / Ustawienia / Telefonia / Asystent VoIP / Tak / OK

Stacja DECT Gigaset A540 umożliwia skonfigurowanie sześciu kont VoIP, które mogą być przypisane sześciu różnym słuchawkom. Domyślne nazwy kont to IP1, IP2, IP3, IP4, IP5, IP6, chociaż możemy je w przyszłości zmienić (przez interfejs webowy) np. na imię i nazwisko danego pracownika.

Jeżeli konfigurujesz swoje pierwsze konto, wybierz IP1 prawym przyciskiem wyświetlacza. Następnie:

Czy masz kod autokonfiguracyjny? // NIE

Wybierz kraj: POLAND // OK

Wybierz operatora: Freeconet // OK

Uwaga: asystent poprosi o dane Twojego konta FCN. Pamiętaj, że wszystkie dane niezbędne do konfiguracji urządzenia znajdziesz w swoim panelu FCN, po zalogowaniu. Aby zyskać do nich łatwy dostęp, wybierz “Dowiedz się jak to zrobić >”, a następnie, na stronie instrukcji wybierz zakładkę Telefon / Bramka VoIP. Znajdziesz tam ID użytkownika i nazwę użytkownika (w przypadku FCN – takie same) oraz hasło.

Obraz przedstawiający panel FCN z wyróżnionym banerem do sprawdzenia danych konta do terminala VoIP: krok 1 z 2
Sprawdzenie danych konta do terminala VoIP: krok 1 z 2
Obraz przedstawiający widok danych konta do terminala VoIP w panelu FCN: krok 2 z 2
Sprawdzenie danych konta do terminala VoIP: krok 2 z 2
Dane konta FCN do konfiguracji urządzenia
Server Proxy/SIP/Domain: sip.freeconet.pl
Outbound proxy: sip.freeconet.pl
User ID lub User name: nazwa użytkownika FCN
Password: hasło VoIP użytkownika FCN

Dane operatora, ID użytkownika: Wpisz swój login FCN // OK

Uwaga: telefon rozpoczyna wprowadzanie wielką literą. Jeżeli Twoja nazwa użytkownika zaczyna się od małej litery, zmień metodę wprowadzania przyciskiem #.

Dane operatora, hasło: Wprowadź swoje hasło FCN // OK

Dane operatora, nazwa użytkownika: Wprowadź ponownie swój login FCN. // OK

Pojawi się komunikat: Rejestrowanie u operatora / Rejestracja udana.

Przypisać poł. do (nazwa słuchawki)? // TAK

Chodzi o wskazanie stacji DECT, która konkretna słuchawka ma odbierać połączenia dla tego konta (gdyż przez jedną możemy skonfigurować wszystkie 6, chociaż odradzamy tę metodę). Domyślna nazwa to INT1, można ją zmienić na bardziej przyjazną w panelu WWW urządzenia.

Telefon powinien być gotowy do pracy. Jeżeli chcesz skorzystać z przyjaźniejszego konfiguratora przez przeglądarkę internetową, zapraszamy do zapoznania się z instrukcją.


Zamknij [X]