Przejdź do menu nawigacji Przejdź do treści aktualnej strony
udogodnienia dla niedowidzących Rozmiar tekstu: Kontrast:  
Artboard 32 Artboard 5 Artboard 19

Vigor 2100VG – instrukcja konfiguracji

Aby bramka Vigor 2100VG  prawidłowo działała w FCN należy ją podłączyć i skonfigurować.

1. Podłącz urządzenie
2. Skonfiguruj urządzenie do działania w FCN

1. Podłącz urządzenie Vigor 2100VG

Obraz przedstawiający schemat portów w bramce Vigor 2100VG.

1. Podłącz linie telefoniczna do bramki VoIP
Odłącz kabel (łączący gniazdko telefoniczne i telefon) od telefonu i podłącz go do routera do portu LINE

2. Podłącz aparat telefoniczny do bramki VoIP
Podłącz aparat telefoniczny za pomocą kabla dołączonego w zestawie do routera do portu PHONE

3. Podłącz kabel sieciowy do bramki VoIP
Za pomocą kabla dołączonego w zestawie podłącz komputer do routera do jednego z portów LAN ( P1,P2,P3 lub P4).

4. Podłącz Internet do bramki VoIP
Podłącz modem od Twojego dostawcy internetowego, do routera VoIP do portu WAN.

5. Podłącz zasilanie i włącz bramkę

2. Skonfiguruj bramkę VoIP Vigor 2100V w przeglądarce www

1. Uruchom dowolną przeglądarkę internetową

2. W pasku adresu przeglądarki wprowadź adres IP bramki VoIP 192.168.1.1 i naciśnij ENTER.

3. Jeśli router jest poprawnie podłączony na ekranie pojawi się okienko logowania.
Pozostaw puste pola User name i Password i kliknij przycisk OK.

4. Wprowadzony adres przeniesie Cię do panelu konfiguracji Twojego routera VoIP

5. Uruchom konfigurator routera klikając na pierwszą pozycję menu Quick Start Wizard.
W pierwszym kroku dwukrotnie wprowadź własne hasło dla Twojego routera i naciśnij OK.

Obraz przedstawiający panel konfiguracji routera, zakładka Quick Start Wizard. Należy dwukrotnie wpisać swoje hasło i nacisnąć Next.
6. W następnym kroku wybierz strefę czasową odpowiednią dla Twojej lokalizacji : (GMT +01:00 Warsaw, Zagreb )

7. Następnie zaznacz rodzaj połączenia internetowego. W większości przypadków jest to DHCP.
Jeśli nie jesteś pewien jak go skonfigurować, skontaktuj się ze swoim dostawcą Internetu lub administratorem sieci.
Szczegóły dotyczące ustawień poszczególnych pozycji znajdziesz w instrukcji dołączonej do urządzenia.

Obraz przedstawiający panel konfiguracji routera, zakładka Quick Start Wizard. W kroku trzecim Connect to the Internet zaznaczona jest opcja DHCP.

Jeśli wybrałeś DHCP w kolejnym etapie kliknij Clone MAC Address i przycisk Next>>

Obraz przedstawiający panel konfiguracji routera, zakładka Quick Start Wizard. W kroku trzecim po wybraniu opcji DHCP należy kliknąć przycisk Clone MAC Address i następnie przycisk Next.

Przejdź do menu VoIP -> SIP Related Function i uzupełnij odpowiednie pola.

Obraz przedstawiający panel konfiguracji routera, zakładka VoIP i następnie SIP Related Function.

SIP

Prawidłowe wartości parametrów konta VoIP dla FCN w sekcji SIP
SIP Port: 5060
Domain: sip.fcn.pl lub sip.freeconet.pl
Proxy: sip.fcn.pl lub sip.freeconet.pl
Outbound Proxy: sip.fcn.pl lub sip.freeconet.pl

PORT SETTINGS

Prawidłowe wartości parametrów konta VoIP dla FCN w sekcji PORT SETTINGS
Register via AUTO
Account Name twój login FCN
Authorization User twój login FCN
Password twoje hasło VoIP
Expiry Time  Z listy rozwijanej ustaw na ‘Manual’ i wprowadź wartość 300.

Po uzupełnieniu wszystkich pól kliknij przycisk przycisk OK

8. Przejdź do menu VoIP >> CODEC / RTP / DTMF i ustaw pole Prefer Codec na G.729 A/B (8 Kbps)  

Obraz przedstawiający panel konfiguracji routera, zakładka VoIP i następnie CODEC / RTP / DTMF. Pole Prefer Codec jest ustawione na G.729 A/B (8 Kbps).

 

Zapisz wprowadzone zmiany klikając na dole strony przycisk przycisk_OK

9. Przejdź do menu System Maintenance >> Reboot System. Zaznacz opcję restartu routera z zachowaniem dotychczasowych ustawień – Using current configuration i kliknij OK.

Obraz przedstawiający panel konfiguracji routera, zakładka System Maintenance i następnie Reboot System. Zaznaczona jest opcja Using current configuration.

Restart potrwa około 3 sekund. Przez ten czas na ekranie wyświetlony będzie komunikat restartu routera.

Aby sprawdzić czy router został odpowiednio skonfigurowany zadzwoń pod testowy numer FCN: 900. Jeśli usłyszysz komunikat głosowy to znaczy, że Twój router jest poprawnie zalogowany do FCN.


Zamknij [X]