Po rejestracji w FCN każdy użytkownik otrzymuje dostęp do indywidualnego Panelu Użytkownika. Dzięki temu możesz całkowicie samodzielnie zarządzać swoim kontem – sprawdzać billing online, stworzyć książkę telefoniczną, doładowywać konto, konfigurować usługi i połączenia według indywidualnych potrzeb.
Menu Mój Telefon to szybki sposób na konfigurację:
1. Przekierowania połączeń przychodzących
2. Powiadomień
3. Poczty głosowej
Uwaga! Konfiguracja i ustawienia w tym menu dotyczy wyłącznie konta, na które jesteśmy zalogowani w panelu użytkownika w momencie wprowadzania zmian.
1. Przekierowania połączeń przychodzących.
W tym miejscu możesz zdecydować co dzieję się z Twoimi połączeniami przychodzącymi w wybranych sytuacjach.
Zawsze | Połączenie zostanie przekierowane na wybraną opcję za każdym razem, gdy ktoś zadzwoni na Twój numer lub konto FCN. |
Gdy nie odbiera | Połączenie zostanie przekierowane na wybraną opcję, jeśli nie odbierzesz telefonu w określonym czasie (15,20 lub 25 sekund). |
Gdy zajęty | Połączenie zostanie przekierowane na wybraną opcję za każdym razem, gdy Twój numer lub konto FCN jest zajęte (prowadzisz rozmowę telefoniczną). |
Gdy nieosiągalny | Połączenie zostanie przekierowane na wybraną opcję za każdym razem, gdy Twoje konto jest niezalogowane do FCN (nie posiadasz żadnego zarejestrowanego terminala). |
Nieaktywne | Przekierowanie w danej sytuacji jest nieaktywne |
Poczta głosowa | Połączenie w danej sytuacji zostanie przekierowane na pocztę głosową. Np. w sytuacji Gdy nie odbiera przez 20s |
Usługa | Połączenie zostanie przekierowane na wybraną opcję za każdym razem, gdy Twój numer lub konto FCN będzie zajęte (prowadzona jest w tym czasie rozmowa telefoniczna). |
Konto | Połączenie zostanie przekierowane na wybraną opcję za każdym razem, gdy Twoje konto jest niezalogowane do FCN (np. w przypadku, gdy wystąpi awaria zasilania i Twoja bramka VoIP utraci połączenie z Internetem. |
2. Powiadomienia
W tym miejscu możesz wybrać o jakich zdarzeniach dotyczących Twojego konta użytkownika chcesz być na bieżąco informowany. Powiadomienia mogą przychodzić w postaci wiadomości e-mail bądź SMS.
3. Poczta głosowa
W zakładce 'Poczta głosowa’ masz możliwość dodania komunikatu, który będzie odtwarzany przed pozostawienie wiadomości przez dzwoniącą osobę. Aby to zrobić możesz wykorzystać głosy syntezy mowy lub własne nagranie. W związku z tym konfiguracja zakładki podzielona została na dwie sekcje :
- Syntezator mowy – wpisz dowolny komunikat. Wybrany głos syntezatora mowy odczyta go osobie dzwoniącej.
Za znacznikiem określającym głos ( np. ) wpisz dowolny tekst z klawiatury komputera. W jednym komunikacie możesz korzystać z kliku różnych głosów.
UWAGA! Korzystanie z syntezatora mowy jest płatne w zależności od rodzaju wykorzystanego głosu. Nie płacisz za ilość odczytanych komunikatów tylko za korzystanie z wybranego głosu. Opłata pobierana jest z Twojego konta FreecoNet raz w miesiącu.
- Odtwarzanie nagrania – korzystasz z własnego nagrania.
Jeśli chcesz skorzystać z własnego nagrania, możesz to zrobić na dwa sposoby:
- Możesz samodzielnie nagrać komunikat klikając na link 'Nagraj nową zapowiedź przez telefon’. Zostanie nawiązywane połączenie z Twoim telefonem w FCN, a po jego odebraniu będziesz miał możliwość nagrania własnej wiadomości.
Pamiętaj, że nagrywanie komunikatu możliwe jest wyłącznie z telefonu podłączonego do bramki. Programy typu softphone (np. X-lite) nie zawsze obsługują uruchomioną funkcjonalność.
- Możesz też wgrać swój własny plik dźwiękowy z dysku komputera klikając na link 'Wgraj nowy plik (.mp3/.wav) na serwer’. Plik ten musi być nagrany w formacie .mp3 lub .wav i nie może przekraczać 1MB.
Odsłuchiwanie wiadomości:
Pozostawione na Twojej poczcie głosowej wiadomości możesz odsłuchać aż na trzy sposoby:
- wchodząc do panelu użytkownika znajdziesz je w swojej 'Skrzynce’ (strona główna panelu);
- otrzymasz je także mailowo w postaci pliku dźwiękowego na adres podany w panelu;
- dostęp do swoich wiadomości masz także bezpośrednio przez telefon. Wystarczy ze swojego numeru FCN, zadzwonić na numer 902, a następnie postępować zgodnie z instrukcjami.
Połączenie z pocztą głosową jest bezpłatne.
UWAGA! Za pomocą telefonu odsłuchać możesz wszystkie wiadomości znajdujące się w Twojej 'Skrzynce’ w panelu użytkownika. Wiadomości dostępne przez telefon są w ciągu 3 miesięcy od daty ich nagrania (chyba, że w tym czasie usuniesz je z panelu).