Przejdź do menu nawigacji Przejdź do treści aktualnej strony
udogodnienia dla niedowidzących Rozmiar tekstu: Kontrast:  
Artboard 32 Artboard 5 Artboard 19

Grandstream HT 502 – instrukcja konfiguracji

Konfiguracja bramki Grandstream HT502 przebiega w dwóch prostych krokach

1. Podłącz urządzenie

2. Skonfiguruj bramkę VoIP w przeglądarce www

1. Podłączanie urządzenia

Obraz przedstawiający schemat podłączenia urządzeń do portów w bramce VoIP.

 

1. Podłącz aparat telefoniczny do bramki VoIP do portu PHONE 1
2. Podłącz Internet do bramki VoIP. Kabel sieciowy od modemu do portu WAN
3. Połącz komputer z bramką VoIP. Kabel sieciowy od komputera do Portu LAN
4. Podłącz bramkę VoIP do zasilania i poczekaj.

2. Skonfiguruj bramkę VoIP w przeglądarce www

1. Uruchom dowolną przeglądarkę internetową.(np.: Internet Explorer lub FireFox)
2.W pasku adresu przeglądarki wprowadź adres IP bramki VoIP.

Aby go poznać wykonaj następujące czynności:

Na klawiaturze telefonu wciśnij trzy razy gwiazdkę: * * *
Po usłyszeniu w słuchawce telefonu głosu ‘Enter menu option [eng] ’ wciśnij dwa razy gwiazdkę * *

W słuchawce usłyszysz aktualny adres IP Twojej bramki VoIP ( np.: 192.168.0.101 )

3. Po uzyskaniu adresu IP bramki VoIP wprowadź go w pasku adresu przeglądarki internetowej (tam gdzie wpisujesz adresy stron internetowych). Pamiętaj, aby wpisać sam adres IP bez www. lub http://

4. Wprowadzony adres przeniesie Cię do panelu konfiguracji Twojej bramki VoIP.

W oknie logowania w polu Password wpisz admin i kliknij Login

Obraz przedstawiający okno logowania w panelu konfiguracji bramki VoIP.

 

5. Przejdź do menu ADVANCED SETTINGS

Obraz przedstawiający zakładkę Status w panelu konfiguracji bramki VoIP. Na górnym pasku znajduje się zakładka Advanced settings.

6. Na samym dole ekranu znajdź pozycję NTP Server: i wpisz ntp.freeconet.pl. Następnie kliknij przycisk Update.

Obraz przedstawiający zakładkę Advanced Settings w panelu konfiguracji bramki VoIP. Na dole strony jest pozycja NTP Server, gdzie należy wpisać ntp.freeconet.pl.

7. Przejdź do menu FXS PORT1

Obraz przedstawiający położenie zakładki FXS Port 1 na górnym pasku  zakładek w panelu konfiguracji bramki VoIP.

8. Wprowadź odpowiednie ustawienia:

Prawidłowe wartości parametrów konta VoIP dla FCN
Primary SIP Server: sip.fcn.pl lub sip.freeconet.pl
Outbound Proxy: sip.fcn.pl lub sip.freeconet.pl
Failover SIP Server: sip.fcn.pl lub sip.freeconet.pl
NAT Traversal (STUN): NO, but send keep alive SIP
User ID wpisz login twojego konta FreecoNet / Tlenofon, który podałeś podczas rejestracji konta
Authenticate ID: wpisz login twojego konta FreecoNet, który podałeś podczas rejestracji konta
Authenticate Password: podaj hasło VoIP, które otrzymałeś po zarejestrowaniu nowego konta
Name: wpisz login twojego konta FreecoNet, który podałeś podczas rejestracji konta
DNS Mode: SRV
Outgoing Call without Registration No
Register Expiration: 5

Poniżej podano prawidłowe ustawienia dla konta FCN, którego login to : jan_kowalski

Obraz przedstawiający zakładkę FXS Port 1 z przykładowymi danymi w panelu konfiguracji bramki VoIP.

9. Następnie zjedź niżej tej strony do sekcji Preferred Vocoder: i ustaw jako pierwszy kodek G729, drugi PCMU, trzeci PCMA

Obraz przedstawiający zakładkę FXS Port 1, sekcję Preferred Vocoder w panelu konfiguracji bramki VoIP.

10. Kliknij przycisk Update na samym dole strony

Obraz przedstawiający zakładkę FXS Port 1 w panelu konfiguracji bramki VoIP. Na dole strony jest przycisk Update.

11. Następnie kliknij przycisk Reboot, aby zresetować bramkę.

Obraz przedstawiający stronę z przyciskiem resetu bramki VoIP w panelu konfiguracji.

 

12. Po kilkunastu sekundach bramka wykona restart i zaktualizuje wszystkie wprowadzone przez Ciebie ustawienia.

Aby mieć pewność, że zmienione dane zostały prawidłowo zaktualizowane, należy wyłączyć urządzenia z zasilania i po kilku sekundach ponownie podłączyć. Po ponownym zalogowaniu do panelu konfiguracyjnego bramki w głównym MENU status rejestracji Portu 1 powinien wskazywać na Registered.

Obraz przedstawiający zakładkę Status w panelu konfiguracji bramki VoIP. Port status dla FXS 1 ma wartość Registered.

Jeśli urządzenie zarejestruje się poprawnie do platformy, zadzwoń testowo na numer FCN sprawdzający stan Twojego konta. Wybierz 901 na klawiaturze telefonu, a automat poda Ci jakie jest saldo.


Zamknij [X]