Przejdź do menu nawigacji Przejdź do treści aktualnej strony
udogodnienia dla niedowidzących Rozmiar tekstu: Kontrast:  
Artboard 32 Artboard 5 Artboard 19

Yealink T20P / T22P/ T26P / T28P – instrukcja konfiguracji

Aby prawidłowo skonfigurować telefony Yealink do pracy w FCN wystarczy kilka prostych kroków.

1. Podłącz urządzenie.
2. Skonfiguruj telefon.

1. Podłącz urządzenie

Podłącz słuchawkę do odpowiedniego portu w telefonie

Rysunek poglądowy przedstawiający porty w telefonie.

Połącz telefon z routerem używając portu internet oraz podłącz telefon do zasilania i poczekaj.

Rysunek poglądowy przedstawiający porty w telefonie.

Skonfiguruj telefon w przeglądarce www
1. Uruchom dowolną przeglądarkę internetową.(np.: Internet Explorer lub Firefox)

2. W pasku adresu przeglądarki wprowadź adres IP telefonu.

Aby ustalić adres IP  wykonaj następujące czynności:

Wejdź do Menu telefonu, następnie do zakładki status.

Adres IP zostanie wyświetlony.

3. Po uzyskaniu adresu IP telefonu wprowadź go w pasku adresu przeglądarki internetowej (tam gdzie wpisujesz adresy stron internetowych). Pamiętaj, aby wpisać sam adres IP bez www. lub http://

4. Wprowadzony adres przeniesie Cię do panelu konfiguracji Twojej bramki VoIP.
W oknie logowania w polach Użytkownik i Hasło wpisz admin.

5. Przejdź do zakładki Phone.
Ustaw strefę czasową oraz wpisz serwery ntp: ntp.freeconet.pl i zapisz ustawienia.

Obraz przedstawiający panel konfiguracyjny telefonu, zakładka Phone. Pole Time Zone zostało wypełnione odpowiednią strefą czasową, zaś w polach Primary NTP Server oraz Secondary NTP Server wpisano ntp.freeconet.pl.

6. Przejdź do zakładki Account i wprowadź odpowiednie ustawiania:

Prawidłowe wartości parametrów konta VoIP dla FCN
Line Active on
Label dowolna nazwa
Display Name login konta FCN podany podczas rejestracji
Register Name login konta FCN podany podczas rejestracji
User Name login konta FCN podany podczas rejestracji
Password hasło VoIP konta FCN
Server sip.freeconet.pl lub sip.fcn.pl
Enable Outbound Proxy Server: Enabled
Outbound Proxy Server: sip.freeconet.pl lub sip.fcn.pl
Transport: UDP
Backup Outbound Proxy Server sip.freeconet.pl lub sip.fcn.pl
NAT Traversal disabled

 

Obraz przedstawiający zakładkę Account w panelu konfiguracyjnym telefonu.

Następnie rozwiń zakładkę Codecs i wprowadź następujące ustawienia:

Enable codecs: G729, PCMA, PCMU

Obraz przedstawiający zakładkę Account w panelu konfiguracyjnym telefonu, sekcja Codecs.

Rozwiń zakłądkę Advanced i wprowadź nastepujące ustawienia:

UDP Keep-alive Interval: 60
Login Expire: 300

Obraz przedstawiający zakładkę Account w panelu konfiguracyjnym telefonu, sekcja Advanced.

Zapisz ustawienia. Telefon powinien zalogować się do FCN.

Jeżeli bramka VoIP zarejestruje się poprawnie do platformy zadzwoń testowo na numer FCN sprawdzający stan Twojego konta.

W tym celu wybierz 901 na klawiaturze telefonu a automat poda Ci jakie jest saldo.


Zamknij [X]